Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallelimport af golfudstyr fra USA. Lovligt eller ej?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder på 7. år med parallelimport, og jeg har endnu aldrig købt varer udenfor EU fordi jeg er blevet frarådet det af dem jeg har søgt rådgivning hos. Jeg har haft rigeligt at gøre ved bare at købe varer i EU, og sådan bliver det nok også fremover. Men det er klart at det ærger mig at se hvor billige partier der hele tiden popper op i USA, varer jeg kender ud og ind og som bare er så meget billigere der. Og så er USD jo faldet 20% på 2 år og det gør bare det hele endnu mere vanvittigt/ærgeligt. Men jeg har ikke rodet vildt meget med det, netop fordi jeg ikke vil tage risikoen.

Det eneste jeg kan sige er at jeg har flere kontakter der køber mærkevare partivarer i USA og jeg har omvendt også kontakter i USA der sælger varer til grossister i EU. Eller rettere det siger de at de gør og det får jeg fortalt at de gør. Men jeg har - naturligvis - aldrig set faktuaer på de handler som vel er det eneste ordentlige bevis der vil kunne understøtte ovenstående.

Men jeg ved at de går helt vildt op i een ting; nemlig det at den vare der skal importeres til EU skal være 100% identisk med den vare, varenummer og emballage mv der allerede er på markedet, altså det er ikke nok at selve varen er den samme. Det er vel også velkendt at producenterne ofte giver varerne forskelligt varenummer alt efter hvilket marked varene sælges på.

vh/Jan

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)