Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal rabat vises som %'er eller i kroner og øre?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som det fremgår at titlen på mit indlæg. Vil forbrugeren se rabat ifht. original/vejl. pris vist som % eller i kroner og øre?

Der findes jo nok ikke noget facit, da alle tænker forskelligt - men hvis nogen sidder inde med links til undersøgelser eller lignende må I meget gerne smide links her i tråden.

Hvis du selv har webbutik, hvorfor har du så valgt at skrive rabat ifht. original/vejl. pris som du gør?

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

På produkbladet har jeg valgt at angive hvad tilbudsprisen er, samt hvad man sparer både i DKK samt % - På andre sider angiver jeg "kun" hvad tilbudsprisen er. Se fx:

Produktark og tilbudsoversigt

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra Haderslev
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at det er bedst at vise begge dele.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at lave en A/B-splittest? Det vil jo give et meget brugbart billede.

Tendensen fra detailhandlen er, at for at trække folk i butikken, så reklameres der med "Spar 50%" - så tænker folk, jo straks "halv pris på alle varer." Når de så kigger på varen, så er det oftest beløbet i kr. som de læser.

Og så afhænger det jo af, hvor dyr varen er. Supermarkederne har ingen problemer med dette, for en vare til 20,00 kan let sætte ned til 15,00 og så er der 25% rabat!
Men jeg synes sgu ikke lige at jeg er stødt på et hos den lokale bilforhandler med en spritny model til 299.900 kr., hvor man får 5.000,- i rabat = 1,7% Smile Det tænder sgu ikke folk...

Jeg var i mandags i H&M med konen og de havde masser af store skilte med -30%, -50% og -70%. Men hvad er det nu lige man skal give for blusen til 229,- når der er 30% rabat? Derfor havde de lavet skilte, hvor man kunne se, hvad en vare til 9,95, 19,95, 29,95 etc. kostede når der var hhv. 30, 50 og 70% rabat. Så havde man noget at gå ud fra.

Moralen er, at procent er med til at trigge hjernen til at tænke tilbud - men det er det mere håndgribelig beløb som får folk til at købe varen.

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)