Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gave ved køb af varer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har her i december kørt med et tilbud til alle dem der handlede i vores shop, hvor de fik en gratis gave med i købet. En kunde har nu returneret sine varer og bedt om at få pengene retur, dog har kunden ikke returneret gaven. Må jeg trække gavens værdi fra, når jeg returnerer pengene?

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:33

Jeg ved ikke om man må eller ikke må...

Meeen... jeg ville nu ikke bruge så meget energi på det, giv kunden sine penge og bevar den goodwill du har fået med gaven, for det var vel også for at markedsfører din butik du har valgt den ekstra lille ting.

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 19:41

Det har du helt ret i og det har vi også gjort indtil nu, men det er 3 gang denne kunde har returneret varer i december måned Hmm

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:47

Ja, og det er 3 kunder som forhåbentlig vil komme igen, når de nu har lært jer at kende, det værste i kan gøre i mine øjne er at gå i små sko for så kan i miste mere end i kan vinde på sigt... tænk bare på hvad i bruger i markedsføring hverdag for at trække folk til butikken 1 gang... så ville det da ikke være smart at skræmme dem væk igen :-)

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 20:10

Jeg læser det som om, at det er samme kunde, som hele 3 gange i december har lavet det lille julenummer - hvis det er korrekt, så er det absolut ikke at gå i for små sko at påpege det overfor kunden og så trække beløbet fra.

Alt andet ville være at gå med narrehat.Party!!!

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 07:46

Kære Diane

Ja det er korrekt, det er samme kunde, og jeg har lidt samme opfattelse som dig. Dog er jeg lidt usikker om jeg har ret til at trække gavens værdi   fra denne gang.

Tak for Jeres svar og hav en rigtig smuk dag!!!

De bedste hilsner

Helene

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 09:14

Jeg ville uden tøven fratrække værdien for alle 3. 3 gange på samme måned så er det en bevidst handling, og så handler han/hun i ond tro. Dette er min personlige holdning og jeg ved ikke om juraen bakker mig op, men det må jo så komme an på en prøve.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 10:05

Nu kan jeg ikke lige gennemskue, om Helene har sendt den gratis gave med på alle tre ordrer, som er blevet returneret.
Jeg ville nok bare skyde en hvis pil efter det, men holde denne kunde under skarp observation fremover. Måske kan du tage kontakt til Forbrugerstyrelsen og høre dem, hvordan du og kunden står i sådan en sag, hvis det gentager sig i fremtiden.

Men selvfølgelig er det sk... irriterende! Men tænk over, hvad der sker, hvis kunden så ikke er tilfreds med, at du har trukket beløbet for gaven fra på returneringen... det er dét der fra E-pusher med, at der skal mange kunder til at skabe en god forretning, men kun én til at ødelægge den.

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:15

Jeg vil starte med at sige, at jeg ikk kender reglerne indenfor området, så der vil jeg også henvise til forbrugerstyrelsen.

Men i dette tilfælde kunne en strategi være, at sige, at de 3 gratis gaver der allerede er afsendt, må være dine lærepenge. Så kunne du sende et brev til netop denne kunde, hvor du skriver at du har bemærket forløbet og fremover vil eventuelle gratis gaver til hende, blive opkrævet betaling, hvis hun returnerer sine varer. Husk, at skrive brevet i høflige vendinger.

På den måde, har du stadig en proffessionel service til din kunde og du forebygger, at situationen gentager sig.

/skou

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 23:11

Jeg husker en sag der var i TV for et par år siden. Der var en forbruger søgte kuponhæfter igennem efter varer med tilgift. Herefter returnerede kunden varen men beholdte gaven. Dette var i fuld overensstemmelse med de regler der var gældende på det tidspunkt. En gave er jo en gave!

Husk i øvrigt at en tilgift kun må have en "ganske ubetydelig værdi".

Læs mere her:

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/ophaevede-retningslinier-og-vejledninger/tilgift/

Vh Brian 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)