Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genvinde kontrol over forenings Facebookside

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et spørgsmål, som jeg tænkte, at der nok var nogle af de kloge folk herinde, der kan hjælpe med.

Sagen kort: Jeg er engageret i en forening, hvor man har haft en Facebookside. Denne side har formanden, næsteformanden og den presseansvarlige haft administratorrettigheder til.

Der har så været nogle uoverensstemmelser i bestyrelsen, hvorefter formanden har fjernet rettighederne for de to andre. Efter længere tids tovtrækkeri vælger de så at lave en ny side, da man eller ikke kan kommunikerer med medlemmerne - og formanden ikke vil overgive siden til bestyrelsen.

Sagen er bare den, at på den nyligt overståede generalforsamling blev der stillet et mistillidsvotum til formanden og han blev (enstemmigt) ekskluderet på denne generalforsamling, da det gennem længere tid ikke har været muligt at få en dialog med vedkommende.

Er det på nogen som helst måde muligt, at få kontakt til Facebook eller på anden måde få den overdraget, såfremt man har et underskrevet referat fra generalforsamlingen, hvor det tydeligt fremgår at vedkommende ikke er en del af foreningen mere - hverken som bestyrelsesmedlem eller almindeligt medlem?

Ps. Jeg behøver ikke nogle længere forelæsning om, hvor usmart en situation vi står i, eller hvad vi kunne have gjort for at forhindre det - bagklog kan man altid være Smile

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt blander facebook sig ikke i den slags stridigheder, men hvis i kan dokumentere at facebooksiden er foreningens ejendom, vil jeg tro at i kan få den tidligere formand dømt til at aflevere facebookgruppen ved at anlægge en småsag.

En småsag koster 500 kr. i retsafgift og kan føres uden advokat.

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx 

Mvh. Karsten Sønderup

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)