Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfyldelse af kørebog - privat bil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger privat bil i enkeltmandsfirma. Derfor noterer jeg alle ture med erhvervs-øjemed ind i en kørebog. (trip-tæller ved start og stop, km i alt, dato, formål, fra- og til-adresse).

Men jeg kan læse mig frem til, at hvis man skal følge reglerne 100%, så er det ikke nok kun at skrive erhvervskørsel ind og så sige, at resten af kørslen på trip-tælleren derfor er rent privat kørsel?

Så skal man virkelig hver dag notere alle ens private ture og aflæse triptæller ved start og stop hver gang for at ens kørebog er gyldig?

Hvad gør I andre?

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 10:50

Hej Maton.

Jeg har de sidste 25 år gjort som du gør nu. Revisor har accepteret og Skat med.

Kørebogen er egen opsætning med print på et A4-ark. Bilerne har hver sin kørebog og reg.nr på brevhovedet, samt min egen adresse og tlf.nr.  Kun 5 kolumner med Dato, +Km start (sidste 4 cifre på km.tæller) +Km slut +Km ialt +Kørselsretning. Arkene holdes på plads med 2 tøjklemmer på et stykke pap. Jeg beholder originalen og giver revisor en fotokopi.

1. januar skrives slutkm på tæller nederst og hele året kan beregnes. Så kan der startes med en ny kørebog for det nye år. Her skrives startkm øverst.

Vore private biler er en Yaris som jeg kun skriver erhvervs kørsel med. Forskellen er det private.

Varebilen er en Peugeot kassevogn hvor der skrives et P under retningen for privat kørsel. Alle P´erne sammentælles 1. januar og forskellen er erhvervs kørsel.

Således får revisor en enkel opstilling for samlet privat kørsel og samlet erhvervs kørsel med dokumentation vedlagt. Hvis man ellers er kendt for ikke at fifle med noget, godkendes denne enkle og billige metode. Håber det også lykkes for dig.

Hilsen, Bent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26

Maton:

Men jeg kan læse mig frem til, at hvis man skal følge reglerne 100%, så er det ikke nok kun at skrive erhvervskørsel ind og så sige, at resten af kørslen på trip-tælleren derfor er rent privat kørsel?

Så skal man virkelig hver dag notere alle ens private ture og aflæse triptæller ved start og stop hver gang for at ens kørebog er gyldig?

nej - det rækker med dato - formål (til kunde p) - fra - til adresse - km for hver tur. Derudover KM tæller ved start af erhvervskørsel og slut af erhvervskørsel

Grunden til KM tæller skal med er netop, at så kan skat bedømme rimeligheden af, at der er plads til privatkørsel mellem de forskellige erhvervsture, og det rækker fint

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:36

Ok. Det lyder godt.

Og det er også accepteret at kørebogen ligger elektronisk på regneark på pc, som medbringes i bilen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20

Maton:
Og det er også accepteret at kørebogen ligger elektronisk på regneark på pc, som medbringes i bilen?
ja bestemt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)