Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du virkelig vil - så skal du nok finde pengene

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste en interessant update forleden morgen på Facebook - en af mine forbindelser i USA er fornyligt trådt ind i nye eventyr med et nyt firma. Som det jo altid er når man taler med prospekter - så er der altid flere, som synes en ide eller koncept er rigtig spændende - men, de har ikke pengene synes de (hvadenten det så eks. i netværkssammenhæng er en startpakke med produkter eller en licens til at bruge websites, backoffice osv).

Dan (som han hedder) tænkte, at den der objection "jeg har ikke lige pengene" skulle prøves af i praksis - som i hvad har vi egentlig af penge derhjemme eller ting der kan omsættes til penge. Vel at mærke ting vi overhovedet ikke bruger eller er gemt væk.

Han satte sig for at finde 3.000 kroner derhjemme. Tage ting han ikke bruger - af værdi - ting han aldrig ville komme til at bruge. Alt fra ligegyldige impulskøb til ting der bare ikke længere - som nævnt - var i brug.

Han satte det på eBay. På det move fandt han de 3.000 - og lidt mere: Faktisk solgte han "ligegyldige ting" på eBay for mere end 20.000 kroner!

Så - man kan med den fortælling in mente have for øje, at hvis man virkelig vil - så kan man godt finde de penge man skal bruge / investere i en ny forretning eller nye muligheder.

Iøvrigt tankevækkende på alle niveauer at de fleste både har nye biler og dyre smartphones - og alt der imellem - men ikke har eks. et par tusinde on hand - et beløb der kan bruges når muligheder dukker op. Men det er en helt anden snak.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig, Lasse. Det undrer mig igen og igen, at folk går ud på fora, for at låne 10-20.000 til at starte op for. 

Jeg er også overbevist om, at de har pengene et sted. Og har de dem ikke, så har de muligvis heller ikke luft og kreativitet til at klare de første, svære år som iværksætter.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, og i starten kan man langt hen ad vejen også undgå en masse udgifter ved at gøre flere ting selv, det er "kun" ens tid man bruger. Og det kan være OK i starten, hvor pengene er små.

Da jeg startede min 2. virksomhed solgte jeg min bil og begyndte at tage bussen. Det gav mig nogle penge at arbejde med, ikke mange da det var en ældre bil, men det var nok til at investere i servere og lign. 

Tilmeldt 10. Apr 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

nød lærer nøgen kvinde at spinde

Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alle kan let finde den slags penge, men vil du f.eks starte en restaurant eller andet, så tvivler jeg på, at du kan finde 500.000-1.000.000 kr på den metode, med mindre du sælger alt du ejer...

Og nu er 10-20.000 kr jo ikke meget, hvis man vil starte noget op, ihvertfald ikke, hvis der skal købes produkter eller tilkøbes services...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sjovt hvordan man kan blive så "blind" på tings egentlige værdi. Har selv lige lavet øvelsen, egentlig ikke af nød eller behov, men var i gang med en større oprydning/omrokering herhjemme og tænkte på hvor meget lort man egentlig har stående. Så det blev et par dage med hård sortering og det gav både et par sække tøj til røde kors, og et par tusinde fra DBA.

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig enig.

Fruen hehjemme begyndte at sælge alt muligt på DBA og Facebook for nogle år siden. 
Jeg synes det var totalt tåbeligt, who the ¤"#¤ vil købe X, Y og Z.

Men jeg tog gruelig fejl - der er købere til næsten alting.

Mit forsigtige gæt er at vi hvertfald har lavet over 30.000kr bare ved at sælge ting vi ikke længere bruger. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)