Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning fra en alternativ vinkel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for musikalsk rådgivning, sproglig (engelsk, dansk, svensk, etymologisk) ditto eller input fra en høj hest om, hvor kikset, man kan tillade sig at være i reklamer ( ! ) kontakt Gehøret, som jeg kunne kalde mig.

Jeg har filosoferet over moral og etik i 30 år, og ofte undret mig over dårlige engelske sangtekster og undertitler, plathed i pr, dårligt dansk, misforstået svensk og uærlighed i erhvervslivet.

Særlig det sidste fatter jeg ikke, at folk kan være platte nok til at gå med på, jeg er af den mening, at ærlighed varer længst.

Endvidere har jeg mange ideer til forbedring af produkter og skæve vinkler på dagligdagens dimser, som ingen tilsyneladende mener at kunne forbedre, skønt de sikkert irriterer mange 24/7. Udformning af alt fra nøglehuller over mobiltelefoner og vandhaner til fjernbetjeninger og cykelstyr. - Har du nogensine undret dig over, hvorfor skærmen på mobiltelefoner sidder for oven?

Jeg kan også læse din brugervejledning og fortælle dig, om den er idiotsikker! Mit motto er: Brugervenlighed, brugervenlighed og atter brugervenlighed!

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:23

Knud Sandbæk:
Har du nogensine undret dig over, hvorfor skærmen på mobiltelefoner sidder for oven?

Nej, men hvis du har, har du tydeligvis aldrig prøvet at skrive en sms eller deslige..

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 3. Jan 08
Skrevet kl. 23:39

Jo da, masser af gange. Prøv at ramme nederste tast, mens du danser tango eller skynder dig gennem byen.

Prøv dernæst at vende mobilen på hovedet og ramme den tast, der nu sidder nederst, mens du danser tango eller skynder dig gennem byen. Hvis du har lettere ved at holde på telefonen og ramme nederste tast nu, forstår du, hvad jeg mener. Og spørgsmålet er så, om nogle af dine fingre er i vejen for skærmen?

På en almindelig fjernbetjening til tv el. lign. er knapperne længst væk fra kroppen. Det er, fordi den er lettere at holde på. På en telefon er de nærmest, for at fingrene ikke skal skygge for skærmen. Men gør de det, når du vender mobilen på hovedet?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 08:30

Knud Sandbæk:
Prøv at ramme nederste tast, mens du danser tango eller skynder dig gennem byen.

Jeg danser ikke tango og har aldrig travlt. Mobiltelefoner er i øvrigt heller ikke lavet specielt til tangodansende stressede folk, hvis du skulle være i tvivl..

Knud Sandbæk:
Hvis du har lettere ved at holde på telefonen og ramme nederste tast nu, forstår du, hvad jeg mener. Og spørgsmålet er så, om nogle af dine fingre er i vejen for skærmen?

Det har jeg ikke lettere ved, og ja, fingrene er i vejen. Og netop derfor er mobiltelefoner lavet som de er, end of story. 

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:20

En anden årsag til mobiltelefonens udformning kan være, at mennesker almindeligvis har hovedet placeret højere end hænderne, så når man skriver med hænderne, er det behageligere at kigge fremad end at kigge nedad. En placering der svarer til skærmen på computerne (og papiret på skrivemaskinen). Hvis skærmen sad nederst, ville man opleve et ubehageligt tryk på dobbelthagerne hver gang man skrev en SMS, hvilket gør det svært at opretholde den ønskede illusion om, at man ingen dobbelthager har.

Men udover det, så er det da fedt med folk som Knud som gider stille spørgsmål ved det "indlysende". Uden hans slags havde vi aldrig fået lyssignaler - og så havde vi for alvor haft bilkøer !

vh, Jan Freelance Systemudvikler og har prøvet at være iværksætter - med godt resultat. På udkig efter nye opgaver !
Tilmeldt 3. Jan 08
Skrevet kl. 05:58

Bruger du nogensinde to hænder?

Jeg kender en del, som har problemer med at ramme nederste tast med tommelen uden at holde telefonen helt ude i hjørnet. Jeg kender derimod ingen, hvis fingre er i vejen, når de vender telefonen på hovedet - undtagen dig :)

Men hvad, folks hænder er jo forskellige.

I øvrigt er der jo en grund til, at knapperne på en fjernbetjening sidder et stykke oppe - eller rettere, at der er et stykke nærmest armen, hvor der ikke er nogen knapper. nemlig, at det er et stykke til at holde på.

Tilmeldt 3. Jan 08
Skrevet kl. 06:00

Det handler jo om ergonomi. Fjernbetjeninger burde fx. være formet, så man ikke skal vride håndleddet for at pege på tv'et med dem.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)