Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kravspecifkation - hvad skal der til?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal have lavet en ny platform til RejseTanker.dk, og i den forbindelse skal jeg have lavet en kravspecifikation.

Hvordan mener I at sådan en skal bygges op?
Hvad skal den indeholde?
Hvor specifik/detaljeret skal den være?
Skal der indgå layout eks.?
Skal der indgå links til inspirationssider?
mv. 

Jeg er i fuld krig, men er bange for at jeg er ALT for specifik og detaljeret - og vil heller ikke låse mig helt fast, da det ville være fedt med nye ideer og sparring.

Specifikationen skal selvfølgelig danne grundlag for, at der på ingen måde skal herske tvivl om, hvad den nye platform/site skal kunne - og jeg, når jeg skal vælge hvem som skal lave den, vælger den helt rigtige.

Jeg vil ikke (igen) stå i en situation hvor ting alligevel ikke kan lade sig gøre eller kommentarer med; "det" var ikke med i aftalen etc.

Sitet skal top-tunes både med funktionaliteter og design. Og hertil skal det selvfølgelig også gøres mobilvenligt :)

Glæder mig til at høre fra jer med input, så jeg snarest kan få indhentet tilbud :)

Charlotte

PS Tilbud ønskes ikke nu.

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte 

Jeg ville lave en liste sådan her: 

- Funktioner (Gerne detaljeret, således det er nemmere for en leverandør at forstå) 

- Farver (Gerne med koder, så det bliver den rigtige farve) 

- Beskrivelse af hvordan du forventer designet ser ud, evt. som tegning. 

- Vær klar på, hvornår det er et KRAV og hvor leverandør må komme med in-put, så opnår du ikke misforståelser. 

Gav det dig et overblik? Evt. vil jeg da gerne kigge den igennem efterfølgende. Jeg har ikke teknisk baggrund, så hvis jeg kan forstå, så kan alle vel? ;) 

Ha' en dejlig dag! Og held og lykke med projektet. 

/Anita 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lave den som:

Designdokument hvor du beskriver farver, skrifter m.m (altså alt med designet)

Liste over ting der SKAL være med.

Liste over ting som ikke behøver at være med i første omgang

Gerne alle skærmbilleder du kan lave. Disse kan sagtens laves i hånden. En skærm pr A4 giver det bedste overblik

Liste over sider hvor der kan hentes ideer. Det er nemmere at beskrive en funktion som "den der findes på www.xxx når man gør det og det"

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan også være en god ide med eksempler og inpiration for tit kan man have forskellig opfattelse af hvad elegant fx er..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)