Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wanted - Casevirksomheder

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 14
Indlæg ialt: 3
Fra  BfR Professional IVS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-læsere, 

Jeg er en iværksætter indenfor en niche i fitness industrien og vil fra sommeren 2016 gå i luften med vores brand BfR Professional, hvilket jeg glæder mig vanvittigt meget til! Jeg sidder dog med et "lille" projekt, som skal overståes inden da, nemlig mit speciale på mit cand.merc. studie i International Business ved Aarhus Universitet - og det er her I kommer ind i billedet!

Området for vores research projekt er Corporate Foresight, som omhandler processen fra idé fasen eller identifikation af et markedspotentiale til match af firmaets egne ressourcer og endeligt test af markedet (se vedhæftede conceptual framework for en grafisk repræsentation af de tre faser). Vi laver dette research i samarbejde med professor og konsulent René Rohrbeck, som betragtes den førende forsker på området.

Vi har valgt at koble Corporate Foresight området sammen med et fokus på Bottom of the Pyramid (BOP) segmentet som omfatter verdens fattigste forbrugere som lever på under $4 om dagen. Her har vi igen indskrænket det til at fokusere på Afrika.

Dermed har vi formuleret følgende kriterier for en mulig casevirksomhed:

- Europæisk virksomhed som operer i Afrika med produkter, som enten direkte eller indirekte henvender sig til de fattigste forbrugere i Afrika

- 2-3 key stakeholders kan deltage i interviews af 45-60 min varighed enten per telefon eller face-to-face

- Villig til hjælpe og dele jeres viden for at teste endnu ikke offentliggjort teori på Corporate Foresight området

Såfremt du selv har en virksomhed eller er ansat i en som kunne være relevant for os at tale med eller du kender en i dit netværk som vil være interessant, så hører jeg hellere end gerne fra dig og svarer gerne på yderligere spørgsmål.   

Vi tales ved! 

Lars Thorn

MSc. International Business / Entrepreneur-in-the-making

5314.Conceptual-framework.pdf

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)