Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg droppe ærligheden?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal få godkjent fra meg på den siste her! Diplomatisk, ærlig og samtidig behjelpelig! StarYes

Men hva Spiser Egentlig en Veganer? Få inspirasjon og middagstips!

Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:58

Jeg synes personligt, at man skal give et æreligt svar tilbage.
Som jobsøgende får man afslag, med begrundelse om at mange søgte .. bka bla.

Jamen har mine kvalifikation mangler, eller synes arbejdsgiveren at mit cv har huller, så er det bedre han siger det.

Men ja det HÅRDT at få vide at man ikke dur til det ene eller det.

Tilmeldt 20. Mar 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:08

Virksomhedspraktik:

Jeg synes personligt, at man skal give et æreligt svar tilbage.
Som jobsøgende får man afslag, med begrundelse om at mange søgte .. bka bla.

Jamen har mine kvalifikation mangler, eller synes arbejdsgiveren at mit cv har huller, så er det bedre han siger det.

Men ja det HÅRDT at få vide at man ikke dur til det ene eller det.

Helt enig.

Find egnsvarer fra hele Danmark og få dem leveret direkte hjem til dig på www.egnsvarer.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes, det er stort af dig overhovedet at ville skrive til ham igen. Jeg ville så nok være så frejdig at få det til at ligne en standard-besked, som man kunne skrive i netop dén situation. Men, jeg tilslutter mig ubetinget rækken af rygklappere: Godt gået!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:01

John Nielsen:
Modtager jeg ansøgninger, hvor der halter voldsomt med nutids -r, og kommateringen er mangelfuld, så bliver ansøgeren kasseret med det samme.

Det hele kommer vel an på til hvilken stilling personen skal ansættes i. I det tilfælde som Hans beskriver giver sig selv at man skal kunne skrive og sætter, . osv. nogenlunde korrekt, det meste af tiden.

Men det er jo trods-alt (er det 1 eller 2 ord?) ikke alle job som kræver at man kan skrive perfekt. Selv er jeg ordblind/sjusket/flyvsk men har da været i stand til at få opbygget en fin lille butik (tiltrods for at jeg stadigvæk ikke forstår hvad nutids "r" er for en dims...).

OG Ta ta...her kommer de gode nyheder.....Google har netop frigivet deres ganske udmærkede API til stemmegenkeldelse. Det betydre at inden længe er der en frisk halv-tyk programmøre som får lavet et fint lille interface og vola så taler vi til computeren (og den skriver det vi siger) hvorefter det ikke er helt så vigtig om man kan stave korrekt. 

Mine medesammesvorende ordblinde og jeg går en god tid i møde....

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 09:29

Det er nok best å være ærlig. Han burde kanskje heller være takknemlig for at hans feil blir utpekt slik at han kan rette dem og gjøre en bedre presentasjon neste gang.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 10:33

Hej Hans. 

Jeg oplever det samme i min virksomhed - dog ikke med grammatikken, for den er jeg sådan set lidt ligeglad med :)

Det handler for os mere om omhyggelighed og ordentlighed i ansøgningen. Når vi afviser ansøgere, så er det ofte på baggrund af fremtoning ved en evt. jobsamtale. 

Jeg oplever også ofte, at folk bliver indigerede over min tilbagemelding - og sågar, at ansøgeres mødre har ringet og brokket sig. 

Vi lever desværre i en tid, hvor curlinggenerationen skal ud på arbejdsmarkedet - og det kan være hårdt at indse, at man ikke er guds gave til arbejdsgiveren.

/Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:08

Kim Gregersen:
Jeg oplever også ofte, at folk bliver indigerede over min tilbagemelding - og sågar, at ansøgeres mødre har ringet og brokket sig. 

Jeg har stadig min første curlingmor til gode, men jeg glæder mig til en lang og opslidende mail-korrespondance med hende, hvor jeg afslutter hver mail med et spørgsmål og en lille åbning for, at hendes stakkels baby måske alligevel kan komme i betragtning.Cool

VH Hans

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 12:57

Nja. Du skal ikke være uærlig. Men hvis nu du bedømte ham på baggrund af en test, ville der ikke være så meget at diskutere, og så kan man jo altid tilføje, at man kun søger personer med et "meget højt" sprogligt niveau. Folk er ret følsomme på det punkt, så hvis du ikke går på listetæer, kan det godt koste i sidste ende. Desuden kunne jeg forestille mig, at nogle vil falde fra, fordi de ikke er motiverede nok til at sætte tid af til testen. Det er jo fint nok.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)