Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet / omstrukturering af eksisterende virkshomed

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 39
Fra  Team-nord Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har brug for lidt hjælp vedr en udfordring omkring ny/omstrukturering af virksomhed.

Jeg har igennem en årrække haft mine virksomheder indenfor kursus og eventbranchen Team-nord samt en webshop www.klatregrej.nu, der er i stadig udvikling. Begge virkshomheder har været "fritidsbeskæftigelser" men de sidste år er det stukket helt af. Derfor har jeg købt mig fri 2 dage i ugen nu, samt fået et job med stor fleksibilitet, således især Team-nord kan udvikles. Dette har kastet flere store tilbud af sig, samt spændende projekter (i min verden) fx landstævnet 2017

I forbindelse med omstruktureringen blev jeg tilbudt partnerskab af min leverandør af udstyr. Tilbuddet var interessant og der er gode perspektiver i hans virkshomhed. Udover en væsentlig pengesum som indskud, skulle Team-nord og webshoppen også indgå i partnerskabet. Efter modne overvejelser takkede jeg nej tak af forskellige årsager. Dels økonomien var noget usikker, men også tanken om at "give" sine børn væk huede mig ikke, da især Team-nord er blevet mere og mere mit projekt. her startede vi 4 for mange år siden, men pga forskelligt mindset og tidsforbrug gav det kun mening at jeg fortsatte med Team-nord. Den proces omkring Team-nord, og frustrationen om manglende modspil gjorde jeg overtog det hele. De bolde jeg så kastede op i luften, var der kun en til at gribe, hvilket gjorde jeg undgik en masse frustrationer.

Netop processen omkring Team-nord gav en tanker om et partnerskab, og istedet lavede vi en aftale om 1 dags ansættelse i ugen. Det har været interessant at prøve og jeg har haft det rigtig godt i de 8 måneder de varede. en af opgaverne var blandt udvikling af salg til butikker, hvilket jeg må erkende jeg ikke kom i mål med. Her syntes jeg ikke at jeg blev brugt rigtigt i forhold til mine kompetancer. Vi har nu aftalt at jeg stopper af forskellige årsager, blandt andet svigtende ordre, men også meget diffuse arbejdsopgaver som jeg ikke er kommet i mål med. Det har været en delvis fælles beslutning, som jeg har fuld forståelse for!

Nu overvejer vi så alligevel et "partnerskab" / ny fælles virksomhed omkring vores banebyggeri af highrope baner. Potentialet er stort her, og vi har nogle rigtig store projekter i støbeskeen, bl.a. 2 first mover projekter i Danmark som du skal langt ned i Europa for at møde tilsvarende. Denne udviklingsdel og projektledelse syntes jeg er spændende og netop en af mine forcer, fremfor salg til butikker og kassepakning. Der er nye spændende opgaver her, med interessant sparring. Men samtidig skal 2 "chefer" pludselig samarbejde og blive enig om mange forskellige ting - og det skal foregå ligeværdigt, men også fleksibelt og nemt.

Netop et lille partnerskab i vores nye selskab, skal skydes ordentlig igang, da vi allerede egentlig har lavet flere jobs i dette regi, primært i min makkers gamle firma. Her var jobfordeling, aflønning, regnskaber, aftaler med mere, difust og uklare hvilket frustrere.  Derfor, for at komme ordentlig i gang med "den lille nye," så det bliver en succes, har jeg brug for jeres bud på følgede:

- Selskabsform - hvilken skal vi vælge. Der er økonomi til indskud, men vi har også meget "materiel" der kan værdiansættes som indskud (Primært min makker)

- Jeg læste en tråd her om 5 gode råd om start af firma, hvoraf 4 handlede om hvordan man gjorde, når en virksomhed lukkede...tankevækkende. Gode råd søges til opstart og evt lukning igen, selvom alt jo er fryd og gammen i starten.

- Arbejdsfordeling af opgaver i firmaet.                                                                                                                                                                                                    Her vil der være en væsentlig forskel på, hvem der kan hvad. Jeg er god til kundekontakt, planlægning samt udvikling af nye "produkt områder" og habil til byggefasen.  Min makker er også god til kundekontakt, regnskab men en teknisk nørd omkring byggeriet, byggenormer mm, og måske en af Danmarks bedste byggere og bygger væsentlig mere end jeg gør. Tidligere har vi lavet en fordeling af timer i forhold til hvad man har brugt af timer hver især (På byggeriet) Alt det indledende skal der jo også laves en fordeling på.

- Skidt for sig. Klare retningslinier for hvad der er i det nye selskab og hvad vi laver i vores "gamle" selskaber. Blandt andet kan vi få grej i hans virksomhed til meget skarpe priser - man kan man tillade sig at forvente indkøb til de priser, eller skal han have en ekstra fortjeneste på at sælge udstyr til "den ny virksomhed" (Som han jo er medejer af?) Blandt andet har vi vent tankerne om en webshop knyttet til vores nye virksomhed, da der vil være indledende salg, men også salg i perioder efter projekterne er færdigbygget.

- Og så alt det jeg har glemt.

Jeg glæder mig til at høre jer Aminoers bud på mine udfordringer.

MVH Anker.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)