Hej! Hvorfor ikke få det optimale ud af din virksomhed? Hvor godt er du inde i handelsjura, investeringsteorier eller andet? - Forhåbentlig har du helt styr på dette. Har du nogensinde hørt om en handelsøkonom? - Sikkert ikke. Handelsøkonom studerende sidder til daglig med opgaver omkring, stort set alt hvad en virksomhed burde kigge igennem. Om du skal have udarbejdet en PEST-analyse eller have lavet et organisationsdiagram, så er en handelsøkonom noget for dig! Mange virksomheder er ikke klar over det, men en handelsøkonom kan være en ekstremt god investering for mange virksomheder i dag. Så tænker du måske: Men er en praktikant ikke kun inde og vende i 3 måneder også er de videre.. Det er jo ikke nok tid til at lære systemer og rutiner? Og der er næsten ingen krav til dig som virksomhed! Det lyder næsten for godt til at være sandt ikke? §2 pkt. 11. Løn, KVU-studerende KVU’ere aflønnes i praktikperioden med: Mindstebetalingssats: 1. marts 2015 kr. 14.319,- pr. md. Og hvis du stadig læser med hertil, har du nok gættet det! Jeg er en ung herre på 22 år og bor i Søborg. Jeg ser frem til at afprøve den teori jeg har lært fra min skoleperiode i praksis, så jeg enten kan nedsætte din virksomheds omkostninger eller få omsætningen til at stige - eller begge! Kimmy Christian Strubberg KimmyStrubberg@Gmail.com |
Hej Kimmy.
Du bør nok lige være opmærksom på, at den minimumsløn i praktikperioden du nævner, er for virksomheder med overenskomst. For virksomheder uden overenskomst ikke er noget minimumslønkrav.