|
Hej! Jeg har flittigt brugt de mange gode svar der er her på Amino, og jeg har søgt og søgt. Men er er alligevel stadig lidt i tvivl om dette spørgsmål, som jeg derfor tillader mig at stille. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed (som er momsregistreret) som bibeskæftigelse. I 2016 kommer jeg til at tjene 50.000 eksl. moms kr. i virksomheden. Det har jeg angivet i min forskudsopgørelse under selvstændig virksomhed. Dermed har min personlige fradrag og trækprocent ændret sig en smule. Mit spørgsmål er egentligt ret lavpraktisk: Når jeg så modtager de 50.000 kr., kan jeg så overføre hele dette beløb (minus udgifter i virksomheden) til min private konto, eftesom de allerede er beskattet jævnt over året (eftersom de er justeret for gennem min forskudsopgørelse) - eller er der andet, jeg bør være opmærksom på? Er der noget jeg overser? På forhånd tak for jeres svar. |
forudsat du har forskudsregistreret 50.000 i fortjeneste - og alt andet er svarer til forskud så har du betalt din skat ja - det ser du nemmest ved også at kontrollere din årsopgørelse hvis det er 2015 vi taler om
Hvad du hæver har aldrig spor betydning for din skat - det sker altid i status under privathævet/mellemregning og påvirker ikke resultatet og dermed ikke skatten - men har du skrevet alt korrekt i forskud, så har du betalt al skat
vh John Hannover
Bliv gratis medlem