Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg gøre anderledes i min kampagne?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Piger. 

Mit firma og jeg ville gerne fyre en kampagne af på Kickstarter i håb om at få samlet lidt penge ind til at udvikle vores nye forretningside der skal gøre vores forretningsmodel meget mere kundeorienteret. Men kampagnen har ikke helt den succes vi synes den fortjener. Har i ikke lyst til at tjekke den ud og evt. komme med pointers til hvordan vi kan forbedre den til en anden gang? Er budskabet ikke klart nok? Er kvaliteten af det skrevne, illustrative eller filmiske for ringe? Eller er det en rodet opsætning, etc. Vær sød at komme med noget feedback :)

Kort om virksomheden og projektet: Vi er en virksomhed og en fabrik, primært bestående af kvinder, der laver skræddersyede sko. Vi har rigtig meget fokus på pasform, komfort og materialer. Alt er håndlavet. Vi kunne godt tænke os at rejse nogle penge så vi kan udvikle en online platform hvor kvinder selv kan designe deres sko og få dem lavet hos os. Selvfølgelig med henblik på at lave skoene efter kundens fødder! - Derfor ønsker vi også med tiden at lave en tilføjelse til servicen hvor man selv kan scanne sine fødder. Men det kræver lidt tungere teknologi, så i starten skal man forbi os eller en samarbejdspartner og have sine fødder scannet. 

https://www.kickstarter.com/projects/1787225876/women-power-factory-custom-made-fashion-shoes

På forhånd tak. 

Mvh Cecilie

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Yamato.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cecilie,

For det første, super fedt projekt!

Det er godt nok et par måneder siden, er du stadig interesseret i input? Her er mine observationer:

For lidt personligt fokus i videoen: Jeg savnede at se jer selv fortælle om projektet, med klip mellem jer og de klip vi så. Det er svært at holde på folk, så essensen af projektet skal forklares med det samme. Det er også vigtigt at fortælle præcis hvorfor I behøver penge, her lyder det som om hele forløbet allerede findes og kører. Selve videoen måtte også gerne have været i højere opløsning, med bedre lyslægning.

At lave en succesfuld Kickstarter kræver som regel en allerede interesseret gruppe mennesker, der gerne vil kaste penge efter et projekt hvis de kunne. Med mindre ens project bliver skrevet om på kendte, velbesøgte sites, kommer de fleste backers fra ens egen fangruppe. Folk udefra vil også være mere tilbøjelige til at backe et projekt de kan se er tæt på at være fundet.

Dertil kommer statusopdateringer, pacing af dem og reklame på sociale medier. Jeg har kun generel viden inden for området, mest inden for kunstnerverdenen, men det ser ud til at de erfarne kickstartere har et meget planlagt forløb af projektopdateringer og afsløringer af nye rewards.

Jake Parker har en god serie om hvordan man fører en succesfuld kampagne, det kan være der er noget I kan bruge:

Der er fem afsnit med en masse info.

Der er ellers et super cool projekt. Det er en svær opgave at lave en god kickstarter, så tag det ikke så tungt at det ikke gik. Glæder mig til at se hvad projektet kan udvikle sig til.

Håber det hjælper!

VH Josephine

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)