Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Agentarbejde indefor turisme i Italien - B2B handel med danske og udenlandske rejsebureauer/erhvervskunder

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Fra  Toscana Network - Logistics & Services Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Godeftermiddag til alle i gode aminoer,

nu har jeg efterhånden gennemgået SKAT, Virk,dk et hav af andre informationskilder - blandt andet revisorer og advokater - og jeg kan ikke finde ud af af få et endegyldigt svar på mine spørgsmål.

Lad os tage den fra starten;

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed registreret i Danmark, der organiserer agentarbejde inden for turisme i Italien.

Praktisk eksempel:
Jeg laver et program og kontakter hoteller, busselskaber, lokale guides etc i området (Italien), organiserer en det hele for en aftalt pris med de forskellige udbydere - for derefter at sælge denne "rejsepakke" til en dansk eller udenlands partner. med en fortjeneste. Kort sagt mellemmands arbejde/ydelser.

Rejseselskaberne (de danske) fortæller mig at de ikke kan trække moms fra i deres regnskaber, derfor skal jeg fakturere dem uden moms - og det er ok og fair nok hvis der er special regler på området. Jeg tager så kontakt til SKAT - hvor jeg får 3 forskellige "VEJLEDENDE" forslag til hvordan jeg skal forholde mig i forhold til fakturering og EU moms..

1. Jeg skal fakturere min danske kunde med de præcise beløb som jeg køber disse services for (uden moms!) og tilføje en ekstra linie med min "kommission" som jeg tjener - med 25% moms..

2. Jeg skal betale moms i Italien da det er service ydelser der forgår i Italien - derfor er min pligt at undersøge hvordan det forholder sig i Italien (Her har jeg allerede været i kontakt med "Agenzia delle Entrate" som er "SKAT" i Italien - men de har endnu ikke været i stand til at give mig svar - dvs. jeg afventer stadig.

3. Lade mine kunder betale direkte til mine udbydere - og så betaler de mig en komission efterfølgende (nej tak!)

Jeg er virkelig helt lost - og den eneste mulighed jeg har pt er at skrive til SKAT gennem et "Bindende Svar", men for det første har det en lille omkostning (ok fair nok), for det andet har det en ventetid på "op til 3 mdr" for svar, for det tredie ved jeg ikke helt præcist efterhånden hvilket spørgsmål jeg skal stille med alle disse forslag fra selvsamme SKAT....

Jeg har ganske enkelt bare behov for at få et klart svar. 

Er der nogle af jeg aminoer der har dette? - eller evt kunne guide mig til et sted hvor jeg finder dette? Så længe der er konmpetence - har jeg skam intet imod at betale for det!

Om ikke andet så tak for at have læst dette og hav en fantastisk dag!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)