|
Godeftermiddag til alle i gode aminoer, nu har jeg efterhånden gennemgået SKAT, Virk,dk et hav af andre informationskilder - blandt andet revisorer og advokater - og jeg kan ikke finde ud af af få et endegyldigt svar på mine spørgsmål. Lad os tage den fra starten; Jeg har en enkeltmandsvirksomhed registreret i Danmark, der organiserer agentarbejde inden for turisme i Italien. Praktisk eksempel: Rejseselskaberne (de danske) fortæller mig at de ikke kan trække moms fra i deres regnskaber, derfor skal jeg fakturere dem uden moms - og det er ok og fair nok hvis der er special regler på området. Jeg tager så kontakt til SKAT - hvor jeg får 3 forskellige "VEJLEDENDE" forslag til hvordan jeg skal forholde mig i forhold til fakturering og EU moms.. 1. Jeg skal fakturere min danske kunde med de præcise beløb som jeg køber disse services for (uden moms!) og tilføje en ekstra linie med min "kommission" som jeg tjener - med 25% moms.. 2. Jeg skal betale moms i Italien da det er service ydelser der forgår i Italien - derfor er min pligt at undersøge hvordan det forholder sig i Italien (Her har jeg allerede været i kontakt med "Agenzia delle Entrate" som er "SKAT" i Italien - men de har endnu ikke været i stand til at give mig svar - dvs. jeg afventer stadig. 3. Lade mine kunder betale direkte til mine udbydere - og så betaler de mig en komission efterfølgende (nej tak!)
Om ikke andet så tak for at have læst dette og hav en fantastisk dag! |
Agentarbejde indefor turisme i Italien - B2B handel med danske og udenlandske rejsebureauer/erhvervskunder
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem