Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemkonto for virksomhed, hvad gør jeg forkert?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Aminoer, jeg har virkelig brug for hjelp. Har kontaktet min bank og fortalt dem at jeg skal have et Nemkonto til virksomheden. Efter en måneds frem og tilbage, har jeg fået at vide at alt er ok. Men det her er resultatet i virk.dk og på Nemkonto.dk

Der er ikke registreret en NemKonto. Du skal rette henvendelse til virksomhedens pengeinstitut for at anvise en NemKonto.

Hvad er det at jeg gør forkert?

med venlig hilsen,

Anniwa

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det kan KUN din bank svare på.- De har klodset i det med at få dit CVR nr registreret som NemKonto helt enkelt er mit gæt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John.. jeg bider dem i anklerne.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det kan KUN din bank svare på.- De har klodset i det med at få dit CVR nr registreret som NemKonto helt enkelt er mit gæt

vh John Hannover

Yes

Wink Kan SKAT også have "en finger med i spillet" ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Kan SKAT også have "en finger med i spillet" ?
mig bekendt har skat intet med NemKonto at gøre (ud over de kræver man har en sådan) Det er ens bank der skal tilknytte ens CVR til en konto som nemKonto. Tilknytte det til en personlig konto som ekstra tilknytning for personlig virksomhed og  for selskaber en erhvervskonto hvor CVR er nemKonto tilknyttet

Jeg tror ikke skat på nogen måde kan blande sig - det er udelukkende banken som kan sige nej til at gøre det, men det er jo ikke tilfældet her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

et er udelukkende banken som kan sige nej til at gøre det, men det er jo ikke tilfældet her

vh John Hannover

Wink Ja netop, og derfor er medelelsen til trådstarter da også underlig ?? 

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, Basisbank tog tre dage til at fortælle mig at jeg er nødt til at have en ervhervskonto.

6 uger efter jeg kontaktede BankNordik, siger de NU at den eneste måde at gøre det på, er at oprette en erhvervskonto. Det koster 500 kr. per måned.. det har jeg ingen planer om da det kun er en Nemkonto jeg har brug for. 

Hvad gør jeg nu? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

anniwa:
Hvad gør jeg nu? 

Der er jo kun at lede videre efter en bank som vil lade dig tilknytte din private konto til virksomhedens nemkonto eller blive ved med at lede efter en bank, hvor prisen for en erhvervskonto er mindre. Det er ikke en menneskeret at bankerne skal stille en gratis konto til rådighed for erhverv.

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er det sproget der driller; jeg havde læst disse tekster og forstået at det godt kan lade sig gøre:

"En bankkont - to Nemkonti

Mange små virksomheder er enkeltmandsvirksomheder uden ansatte, hvor viksomhedensejer benytter sin private konto som virksomhedenskonto. 

Den konto skal indberettes som virksomhedens NemKonto - også selvom den allerede fungerer som virksomhedsejerens private NemKonto."

"Kan min virksomheds og personlige NemKonto være den samme?

Ja, der er ingen krav om, at man skal eje sin NemKonto. Det betyder, at din virksomheds NemKonto ikke behøver at være registreret som en virksomhedskonto, men kan være privatejet."

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Det kan lade sig gøre, HVIS og kun HVIS banken vil lade dig benytte din private konto. Det er alene den enkelte bank som afgør om den vil acceptere dette.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)