Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligudgifter

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg bor i Odense og skal til at arbejde som konsulent (enkeltmandsvirksomhed) i København 5 dage om ugen. Jeg har tænkt mig at leje et værelse eller en lejlighed i København udelukkende til arbejde og overnatning. Er det muligt at trække lejeudgifterne fra?

Mvh,

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40

Hej!

Ja...efter reglerne om dobbelt husførelse.

Fradrag er 400 kr. pr. uge(2007).

Fra Odense
Tilmeldt 2. Jan 08
Skrevet kl. 15:58

Hej,

Mange tak for hjælpen. Det lyder godt nok ikke af meget. Jeg har tidligere pendlet fra Odense til Ballerup, og det tager 2.5 timer hver vej. Kørselsfradraget er det værd, men jeg orker ikke at bruge så meget tid på transport.

Er der evt andre muligheder for fradrag eller løsninger på problemet?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18

Herudover er der mulighed for fradrag for kost, dog betinget af dokumentation for

udgifter.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Jan 08
Skrevet kl. 18:39

Mange tak for hjælpen Peter. Så begynder det da at ligne noget :)

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 18:47

Det er ikke det du spør om, men husk at boligreguleringsloven gælder i Kbh. Det kan være en overtrædelse at disponere over en bolig i København hvis du har folkeregisteradresse andetsteds. Jeg kender ikke detaljer i loven.

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:33

Lej du bare et "kontor" i Kbh Og smæk en gæste seng op i højrnet (Det må man ikke - Men du har vel overnatte hos bekendte ? Ellers må du rundt til de dyreste hoteller og finde kviteringer der er blevet smidt ud) 

Men husk så lige at få dine fradrag for udedage og diæter

SKAT er ikke for næmme at danse med - Og hvis de øjner changsen snupper de sku både salt og æg

Men det kan sq ikke være rimeligt at SKAT Skal hæmme iværksættere på den måde - 400 kr OM UGEN? Hvor fanden kan man finde noget som helst til den pris? - Og Hvis man finder noget kan men vel ikke få udedage og diæter (Der næsten er 400 kr om dag?)

Nej nu skal de sq snart styre sig *GGGG* - Hvis det ikke var så tragisk ville det næsten være morsom

Fra Odense
Tilmeldt 2. Jan 08
Skrevet kl. 12:59

Hejsa,

Tak for alle de gode svar. Jeg kender en del som af og til overnatter på deres "kontor" og sådan. Tanken har da strejfet mig, men jeg tror det er bedst ikke at skære for mange hjørner.

Det som irriterer mig er, at hvis jeg istedet ville leje et hotelværelse 4 nætter om ugen kunne jeg trække hele beløbet fra - men den gælder åbenbart ikke hvis man vælger en mere prisvenlig løsning som at leje værelse/lejlighed.

Umiddelbart ser det ud som at det bedst kan betale sig at køre i egen bil frem og tilbage hver dag - så kan jeg istedet bidrage lidt til motorvejskøer og CO2 udslip :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:47

Ja...hvis du kan se økonomi i dette. *S*

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 18:26

mrtn:

Mange tak for hjælpen. Det lyder godt nok ikke af meget. Jeg har tidligere pendlet fra Odense til Ballerup, og det tager 2.5 timer hver vej. Kørselsfradraget er det værd, men jeg orker ikke at bruge så meget tid på transport.

Umiddelbart ser det nu kun ud til at tage lige omkring 1:40 med tog + bus til Ballerup st, så med mindre du har lang transport i Odense eller lang transport i Ballerup, virker det da yderst overkommeligt - og noget mere CO2-venligt end endnu en bilpendler. :)  

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)