Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med kurs, stiftelse af IVS. 1. indskyder 4000,- 2. indskyder 1000,-

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man stifter et IVS, 2 personer sammen og den ene smider 1000 og den anden smider 4000, men skal eje lige meget, hvordan gøres dette så? 

Kan man bare sætte en kurs på 25 pr. 1000,- for de 4000,- eller en kurs på 100 på de 1000,- eller hvordan gøres dette korrekt?

Med venlig hilsen
Lasse Lykke-Sørensen

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan også skyde lige meget i hver og så kan person 2 udlåne 3000 til selskabet.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor - Thomas Jørgensen :

I kan også skyde lige meget i hver og så kan person 2 udlåne 3000 til selskabet.

Det kan du have ret i, det er nok den nemmeste løsning, det er dog 1 driftselskab der ejes af 2 holdningselskaber, så det er vel det ene holdning der skal låne virksomheden de 3000 eller hvordan?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Holding eller personen. Men er det planen at lånet skal stå i selskabet i længere tid skal der laves gældsbrev, renteberegning etc. Måske er der nemmere at smide kapitalen ind i selskabet når nu beløbet ikke er større end det er.

stifter i selskabet som oprindelig skitseret så indskyder du 1.000 kr til kurs 100, mens din partner indskyder 1.000 til kurs 400. Dermed er selskabskapitalen 2.000 kr, men med en overkurs på 3.000 kr. Ejerfordelingen er 50/50

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil godt være lidt "holdningsbrutal" her

Er det ikke lidt useriøst at ha et sådan problem. Stifte selskab - og den ene kan helt enkelt ikke skaffe 2.500 kr?

Hvis de vil eje lige, og ved de skal ha 5000 kr fra start, så stift dog med 2.500 kr hver - Et holding hver (hvis de er stensikre på de SKAL ha holding) som så stifter drift for 5.000 kr.

Er de klare over, at alene her lovpligtig arbejdsskade i hvert holding+drift vil koste hver 2.000 kr - at bank givet vil koste noget osv. Alt den her "hype" om at få stiftet selskab helst med 0 kr, synes jeg nogen gange tager overhånd.

Kan man slet ikke skaffe 2.500 kr, men skal gå i rådgiver spor for at finde måde at blive lige på, trods forskellige indskud, så synes jeg ikke det er så voldsomt seriøst med drift og holding

SÅ svært er det altså ikke at skaffe 2.500 kr inden man kaster sig ud i to selskaber per person

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg vil godt være lidt "holdningsbrutal" her

Er det ikke lidt useriøst at ha et sådan problem. Stifte selskab - og den ene kan helt enkelt ikke skaffe 2.500 kr?

Hvis de vil eje lige, og ved de skal ha 5000 kr fra start, så stift dog med 2.500 kr hver - Et holding hver (hvis de er stensikre på de SKAL ha holding) som så stifter drift for 5.000 kr.

Er de klare over, at alene her lovpligtig arbejdsskade i hvert holding+drift vil koste hver 2.000 kr - at bank givet vil koste noget osv. Alt den her "hype" om at få stiftet selskab helst med 0 kr, synes jeg nogen gange tager overhånd.

Kan man slet ikke skaffe 2.500 kr, men skal gå i rådgiver spor for at finde måde at blive lige på, trods forskellige indskud, så synes jeg ikke det er så voldsomt seriøst med drift og holding

SÅ svært er det altså ikke at skaffe 2.500 kr inden man kaster sig ud i to selskaber per person

vh John Hannover

Tror ærlig talt ikke at dn skæve fordeling skyldes manglende betalingsevne når vi taler om det niveau vi her har

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

arguins:
Tror ærlig talt ikke at dn skæve fordeling skyldes manglende betalingsevne når vi taler om det niveau vi her har
hvad skulle årsagen dog ellers være når man ønsker samme værdi og forskelligt indskud i den størrelsesklasse - jeg er ret så sikker på det er - undskyld - pjat

Lasse Lykke:
Hvis man stifter et IVS, 2 personer sammen og den ene smider 1000 og den anden smider 4000, men skal eje lige meget, hvordan gøres dette så? 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)