Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vilkår ved ejendomshandel?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et lidt underligt spørgsmål. Hvornår går grænsen for at en ejendomshandel kan betragtes som "gave"? Hvad hvis man laver en form for klausul i handlen.

Nu har jeg på ingen måde snakket med sælger af potentiel ejendom. Men den offentlige vurdering er 5.250.000. (landbrugsejendom), og jeg overvejer at overbevise sælger om at jeg vil drive den med gamle maskiner og få liv i den gamle gård igen, frem for den blev slagtet af en storbonde... Ejer er ca. 85. Med det argument ville jeg så byde 3 millioner (markedværdi formentlig 5,5 eller deromkring). Udover den ideologiske i det, ville jeg så sikre sælger ved at sige, at skulle jeg miste lysten og sælge den videre inden hans død, så ville han få 90% af beløbet over 3 millioner på daværendetidspunkt (der er lidt inflation og omkostninger i forbindelse med salg også at tage højde for). Så vil det vise at jeg ikke bare var ude på en hurtig handel som mellemled. Men kan man lave sådan en klausul? Og er det at betagne som en gave hvis han sælger så lavt?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)