Hej Jeg har netop opettet min egen virksomhed med garnsalg og strikkeopskrifter. Jeg er helt ny i denne verden, jeg løber konstant ind i nye problemer, og håber at i kan hjælpe mig med nogle af dem. Dette er muligvis historiens dummeste spørgsmål, men here goes: Jeg har netop købt mit første parti garn hjem, samt noget embalage. Jeg kan dog se at både på frakturaen fra garn grossisten og embalage grossisten at jeg skal betale moms. Jeg er momsregistret og har handlet som erhverv, så det er vel ikke meningen jeg skal betale moms til mine grossister? Har jeg gjort noget forkert eller misforstået et eller andet? Pfht |
du kan med fordel sætte dig meget mere ind i moms og skat. Jo du skal betale moms af alt du køber fra momsregistrerede - det bogføres som købsmoms som du jo får igen (fratrækkes salgsmomsen du har eller betales tilbage som netto)
Jeg vil godt vove at råde dig til at bruge 55 kr på min e-bog personlig virksomhed som dette link, som på letlæst måde forklarer om både moms og skat, og meget andet nyttigt i en personlig virksomhed - inden du kommer galt af sted - og så brug endeligt et regnskabsprogram, f.eks. www.dinero.dk
vh John Hannover