Kører den ansatte og betaler selv benzin - så tyder det da på at den ansatte kører privat - og så skal den ansatte jo beskattes af den værdi - og nej man kan ikke bruge kørepenge
Det kan man kun hvis man bruger privatbilen til ren firmakørsel, og det kan det jo slet ikke være, hvis den ansatte betaler benzin - så har han fri bil til rådighed med alvorlig skattekonsekvens
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Der køres med sikkerhed ikke privat - det er blot en aftale om fordeling af udgifterne.
Hvordan kan dette blive til "fri bil"?
hvorfor skulle en ansat dog betale benzin for at køre for firmaet i deres bil - det hænger ikke sammen. Lyder ikke som en ansat - eller en meget mystisk tænkende ansat? Hej - du skal lige på posten for firmaet - Tag min private bil - men du skal betale benzinen???
Du kan få kørepenge for at benytte din egen private bil i firmaet til firma kørsel efter kørebog og skal jo så selv afholde alle omkostinger - inkl, benzin og parkering ved kørslen
Jeg må så erkende - at jeg ikke hvordan du står HVIS det er en ansat der kører DIN private bil med alle omkostninger betalt af dig - for DIN virksomhed hvis det er en enkeltmands - andre må byde in om det går - hvis du betaler ALLE udgifter for din private bil inkl. parkering og kørebog viser klart firmaformål osv
Hvis ikke andre svarer, så brug et lille beløb på konkret vurdering fra en revisor - eller beskriv meget klart for skat skriftligt og se om de forstår -
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER