Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg importerer computerspil

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

du skriver lige at spillene ikke er købt inden for EU og nu er de pludselig fra England?

Du skal passe på med det, cdwow kom til at betale en kæmpe erstatning for det og andre lige så.
Hvis der står NTSC på kassetten, kinesiske tegn eller lignende vil spillet aldrig have fået adgang via de officielle kanaler og er derfor ulovligt at sælge inden for EU, og selvom din leverandør siger det er fint kan du sagtens blive sagsøgt for det.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 19:15

Og jeg ville evt. lige høre Nordisk Film Inc. omkring det er "lovligt" da de står for alt der omhandler Playstation i Norden.

Jeg kan da høre ad - jeg har personlig kontakt til præcis den afdeling? 

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 22. Dec 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:17

Jeg køber dem fra England, men den engelske leverandør importerer dem uden fra EU.  

Der har aldrig været problemer med det. Desuden har leverandøren licens.  

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 19:23

du må meget gerne forhøre dig, men jeg kan fortælle dig hvor i EU lovgivningen det står.

Det er i Infosoc direktivet artikel 4 stk 2.
"Spredningsretten udtømmes ikke i Fællesskabet for så vidt angår originalværker eller eksemplarer heraf, medmindre første salg eller anden overdragelse af ejendomsret i Fællesskabet af den pågældende genstand foretages af rettighedshaveren eller med dennes samtykke."

Hvad har importøren licens til? - de store spilfirmaer giver kun licens til 1 firma i hvert land, nogen gange kun 1 per område.
Og de ville aldrig give et firma licens til at importere spil fra andre verdensdele hvor cover etc ikke er designet til salg inden for EU.

KØB KUN SOFTWARE/SPIL HVOR COVERET OG MANUALEN ER LAVET TIL SALG INDEN FOR EU!

det vil sige: PAL mærke på Xbox/wii spil eller at der står bag på coveret at det er lavet til salg inden for EU (normalt PS3 spil dette står på, da spillene er regions frie) 

fx som det står på dette cover at det er licenseret til at sælges i USA: http://www.gameexpress.com/images/product/original/788687500500B.JPG 

Tilmeldt 22. Dec 07
Skrevet kl. 19:39

På mine spil står der, at det er licenseret til at sælge i USA og andre lande! 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 19:47

hvilke spil er der tale om?

Hvis det fx er EA spil skal linket der står til deres hjemmeside være linket til deres europæiske side, fx .co.uk eller lignende ellers er det stadigvæk ikke den europæiske version

Jeg har selv undersøgt dette helt i bund, da spillene er så meget billigere uden for EU end inden for EU, hvis spillene kunne fåes så billigt som du henviser til i en anden tråd her på amino, ville butikker som coolshop eller lignende ikke sælge dem til dem til en pris tæt på det? eller en af deres 1000 konkurrenter bare i Danmark?

Tilmeldt 22. Dec 07
Skrevet kl. 19:54

Det er ps3 spil, moha.ea.com linker de fx til

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:26

Medal of honor: airborne.

På bagsiden kan du se 2 steder at det er den europæiske udgave du har fat i:

i den lille tekst i bunden står der at det er licensed til Sony computer entertainment Europe (SCEE) og i samme tekst står der:
Licensed for sale in Europe, The middle east, Africa and Oceania.

samt helt nede i bunden i den røde stribe står der PAL/HD 720p/......

Tilmeldt 22. Dec 07
Skrevet kl. 21:42

Hvis fx en webshop markerer at spillet er "region free" så er det jo multikontinentalt. Dermed lovligt.  

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:47

det handler ikke om at spillet er regionsfrit, det handler om at den eneste som har lov til at videresælge spillet inden for EU er det firma som har licens til spillet, her er det sony entertainment europe som har licensen til fx MOH:A, dvs at ingen andre må importere spillet end sony, det er lige meget om spillet virker på europæiske maskiner, det her handler om hvem der har rettighederne til spillet.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)