Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave en faktura i 2008 uden at have afsluttet 2007

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har endnu ikke fået afsluttet 2007 og venter stadig på bilag for 2007 af leverandøre (de sløve padder). 

Nu skal jeg så til at lave en faktura som skal skrives pr. 1/1-2008.

Kan jeg uden problemer bare oprette en ny faktura og ikke få bøvl med at afslutte 2007 når den tid kommer?

Ellers findes der en anden måde at gøre det på?

(Jeg bruger Summa Summarum 2.9.x)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47

Hej!

Mener, at du er nødt til at afslutte 2007. Manglende bilag kan så bogføres som efterposteringer i 2007

via systemet.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 18:08

SS er ikke god til det med overlappende regnskabsår. Du kan lave efterposteringer i kassekladden i 2007-regnskabet efter at have afsluttet regnskabet. Men debitor/kreditorposteringer er ikke så godt.

Se http://anettesand.dk/2007/arsafslutning-i-summasummarum/ 

Jeg ville vente lidt med at interessere mig for 2008. Kan det være væsentligt at fakturaen er udskrevet i går?

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 19:36

OK jeg venter så... og tak for jeres svar...

Kan godt vente lidt, men bare rart at få penge i kassen :) 

Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:29

Jeg sidder netop med problemer med bogføring for 2007. Jeg har først modtaget de sidste bilag fra sidste år. Skulle skrive fakturaer og blev nødt til at oprette nyt regnskab for 2008.

Nu kan jeg så ikke udligne betaling af debitorfakturaer. ER der slet ingen mulighed for det?

Ærgrer mig over jeg ikke vidste det for så havde jeg presset mere for at få bilag først i januar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27

Ja..det er en væsentlig mangel ved Summa.

Jeg har videregivet problemet til Stoneware(via forhandleren, hvor jeg købte licensen).

Prøv at kontakte Otto B. Pedersen, Aalborg(Bie og Bernth), som også er Amino bruger.

Han kan måske hjælpe.

Hvis du ikke kan køre en back-up tilbage, tror jeg den bliver svær at redde. 

Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:31

Jeg mener jeg har taget back up inden jeg åbnede nyt regnskab. Problemet er bare at jeg har ført 3 mdr. siden, hvor jeg bare udlod indbetalingerne, fordi jeg ikke lige kunne få fat i revisoren, og momsen skal afregnes mandag, så ligenu tæller jeg på knapper om jeg orker at lægge back-up tilbage og starte forfra, eller jeg skal lade dem være åbenstående, og så føre direkte på tilgodehavende debitorer, det sagde revisoren var okay.

Det er godt nok en stor mangel, især fordi der intet står om det i manualen. Der fremgår det det bare man godt kan postere i det gamle år. Til daglig sidder jeg med Navision og der er det ikke så kompliceret, så jeg havde slet ikke tænkt over den mulighed, så havde jeg nok rykket sønnike for bilag noget før.

Tak for dit indlæg. GOdt jeg fandt herind. Nu ved jeg i det mindste det er et problem. SÅ må jeg se hvordan jeg løser det.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)