Jeg har solgt en pc til en kunde, som viser sig at have en kendt produktionsfejl.
Min leverandør har lagt sig flat ned og erkendt fejlen og lovet at fixe det så snart de får reservedelen hjem.
Det er nu ca 3 måneder siden, og både jeg og min kunde er utolmodige.
Jeg er lige ved at nå derud hvor jeg vil tilbyde min kunde at lade handlen gå tilbage, men tænker jeg også må have en eller form for rettigheder som forhandler, i denne slags tilfælde.
Nogle input?
Hvad kan man gøre som forhandler når leverandøren er tre måneder om at skaffe reservedel til en kendt produktionsfejl?
Det beror vel på dit aftale forhold med din leverandør. Men med hensyn til din kunde hvis der er tale om. B2c så burde du se at tilbyde en ny vare eller pengene retur da du er langt over hvad rimelig reparations tid er
De skriver bare inden for rimelig tid. Her er et uddrag af deres betingelser.
"Såfremt varen eller dele deraf viser sig at være mangelfuld eller fejlbehæftet, og Anonym A/S kan lastes herfor, er Anonym A/S forpligtet til inden for rimelig tid at afhjælpe manglen eller erstatte det leverede med varer af tilfredsstillende kvalitet."