Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af tilbagebetalt moms fra EU?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en mindre enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg sælger varer på nettet.

I sidste måned købte jeg nogle varer til mit firma, i den forbindelse fra England. Her betalte jeg selvfølgelig de 17,5% VAT der var. Senere fandt jeg så ud af at jeg havde bogført dette forkert i Dinero, fordi jeg troede jeg kunne få min moms tilbage, som afregning fra skat. Dette kunne selvfølgelig ikke lade sig gøre da vores moms herhjemme er på 25% og i England (EU) er den på 17,5%. I den forbindelse fik jeg rettet det, så jeg ikke fik moms tilbage fra de varer jeg havde købt fra EU.

Derudover fandt jeg senere ud af, at det firma jeg havde købt varene fra kunne tilbagebetale den moms jeg allerede havde betalt af dem, da jeg købte varene. Så jeg skrev til dem med det samme og her til morgen havde jeg så modtaget "VAT pengene" og det hele er i den skønneste orden.

Jeg har modtaget dem på min privat konto og har nu flyttet dem over på min erhvervs konto. 

Men, mit tvivl spørgsmål er så, hvordan jeg bogføre dette korrekt i Dinero? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

forudsat du har bogført den første omgang korrekt tilbage - så har du jo bogført hele beløbet som en omkostning - varekøb - hele beløbet inkl. moms så din retttelse skal have være korrekt - bogført momsen tilbage fra momskontoen til en varekøbskonto UDEN moms (ellers har automatikken jo igen lavet moms på det beløb du førte tilbage

Nu skal du så bogføre beløbet du har fået retur ind på en varekøbs konto UDEN MOMS igen - kredit varekøb uden moms og debet bank hvor du satte pengene ind

Det er med at holde tungen lige i munden så både din oprindelige tilbageførsel af den moms der blev gal - og det nye - er sket via en driftskonto UDEN moms

Er du i tvivl skal du lige lade en bogholder online se dit regnskab - også fordi beløbet på varekøb fra EU konto skal være korrekt for at du angiver importmoms korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)