Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af take-away

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker på at starte et take away sted, men er lidt i tvivl om reglerne?

Jeg er godt klar over at der skal være noget kontrol på min produktion (smily ordningen), men det jeg er tvivl om er om det kræves noget uddannelse af mit personale. Er der nogle der kan svare på dette? Hvis det kræver uddannelse hvilken?

Vh

Jesper
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:57

Hej Jesper.

Mon ikke www.horesta.dk kan give hjælpe dig med dine spørgsmål, check deres site eller ring til dem.
Et lille tip : Kør effektivt og målrettet på sundhedsbølgen og den stadig stigende fedme i Danmark, som slet ikke er toppet endnu - det er der millioner i, hvis det bliver gjort rigtigt.
Hvad med en take away vogn, hvor folk kunne købe en bakke salat, god kop kaffe/boulion/te, frisk brød m.m, alså en rullende salgsvogn, som du kører der, hvor kunderne befinder sig.
Hvor mange personer tager ikke hver dag S-toget eller Metro`en eller en lille tur på stranden ?
Jeg kan godt se denne rullende salgsvogn og sponsormulighederne må absolut være tilstede, logo på kopper, emballage, på selve vognen m.m.
Har tidligere " leget " lidt med ide`en, vognene findes, skal blot tilrettes lidt, markedet mener jeg også klart er tilstede og det skulle vist ikke kræve den store økonomi, men tilladelserne skulle være på plads - en moderne rullende pølsevogn, med vægt på sundhed - det er vist ikke set før i Danmark?

Held og lykke.
Bedste hilsner.

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:14

Hej Jesper.

Jeg har tidligere selv været involveret i noget lignende og da skulle man have et levnedsmiddelhygiejne-certifikat for at betjene kunder. Et sådant certifikat kan rekvireres i forbindelse med et kursus hos dit lokale AMU-center. Det tager ca. 3 dage og afsluttes af en test.

Uddannet personale fra Hotel- og Restaurant skolen skal ikke på kursus hvis de er kokke eller smørrebrødsjomfruer.

Håber det kan hjælpe.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)