Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man annullere en aftale om velgørenhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har 3 år i træk doneret til Springsters/Velfærdsfonden uden rigtig at læse op omkring det.

Det viser sig at det ikke er en helt "ren" forretning, og jeg er derfor i tvivl om jeg har mulighed for at annullere den sidste faktura.

Her er der jo ikke umiddelbart tale om et produkt/service jeg har bestilt?

/Martin

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Det viser sig at det ikke er en helt "ren" forretning, og jeg er derfor i tvivl om jeg har mulighed for at annullere den sidste faktura.

Her er der jo ikke umiddelbart tale om et produkt/service jeg har bestilt?

Spørgsmålet er ikke så meget hvad du får for pengene, men om du har afgivet et tilsagn om du vil betale.

 

Har du underskrevet en aftale? med foreningen/fonden

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har over telefonen aftalt at donere, men der er ingen kontrakt.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Jeg har over telefonen aftalt at donere, men der er ingen kontrakt.

Så ville jeg helt klart skrive en mail til fonden/foreningen og bede om en kreditnota til den faktura de har sendt ud. En mundtlig tilsagn om donation foretaget for 3 år siden, kan næppe være bindende længere.

 

Du behøver som sådan ikke at begrunde hvorfor, men for ikke at give dem anledning til at diskutere kan du jo begrunde med noget simpelt såsom at din virksomhed har valgt at prioritere andre projekter at støtte.

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

En mundtlig aftale er ligeså gældende som en skriftlig - hvis man er virksomhed, der er andre regler for private.

Håber der kan komme en og gøre os lidt klogere

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AllRoundMan:

En mundtlig aftale er ligeså gældende som en skriftlig - hvis man er virksomhed, der er andre regler for private.

Det er da ingen som påstår andet, selvfølgelig er en mundtlig aftale lige så bindende som en skriftlig. 

I øvrigt, hvordan er aftaleretten anderledes for virksomheder som for private? En aftale er vel en aftale, uanset hvem man er?

 

Men et mundtlig tilsagn givet for 3 år siden, er ikke bindende længere med mindre man specifik har aftalt det. Udgangspunktet, med mindre andet er aftalt, må være at det mundtlige tilsagn dækker første donation. Alle efterfølgende donationer er nye aftaler, som indgås ved at en faktura eller lign. bliver betalt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)