Hej med jer Jeg står i den situation at min revisor ikke lige svarer i øjeblikket og kan umiddelbart huske at han sagde noget vigtigt med min selvangivelse sidste år. Hvis jeg tjente under et vist beløb behøvede jeg ikke at vente på den udvidede, men kunne bare selvangive normalt. Er dog meget i tvivl om det kan være rigtigt. Jeg afregner moms månedligt altså skylder jeg intet på den konto. Har ingen udgifter heller så den burde være lige ud af landevejen. Har dog haft kørsel i egen bil som skal modsvares men det er intet problem. Så summa summarum er følgende: Skal jeg gå ind for at bede om en udvidet selvangivelse eller kan jeg klare mig som størsteparten af DK med den almindelige selvangivelse. MVH Flemming |
du skal bruge den udvidede når du har drevet en (momsreg) virksomhed. Kørsel i egen bil modsvares som fradrag ved at du reducerer dit overskud til selvangivelsen forudsat du har ført kørebog korrekt for erhvervskørsel http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html
vh John Hannover