Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Lad os sige jeg har et website hvor folk selv kan skrive deres egen indhold i form af små statusopdateringer. Hvad så hvis folk skriver falske informationer på min side, og hvis de skriver om andre personer med løgne falske oplysninger? Hvor står jeg så henne som ejer af websitet - rent juridisk? 

Mvh

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:51

simonph:

Hej Amino,

Lad os sige jeg har et website hvor folk selv kan skrive deres egen indhold i form af små statusopdateringer. Hvad så hvis folk skriver falske informationer på min side, og hvis de skriver om andre personer med løgne falske oplysninger? Hvor står jeg så henne som ejer af websitet - rent juridisk? 

Mvh

Det må være dit ansvar, at fastlægge nogle "spilleregler" for brugerne af siden.

Hvis du via din side lægger spalteplads til bl.a bagvaskelser etc, så må du forvente at kunne blive gjort ansvarlig for at gøre det

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:30

Facebook står også til ansvar når folk laver en statusopdatering vedrørende "bagvaskelser" fx?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:34

Hvis jeg administrerer en gruppe her på facebook der bagtaler etc, så kan den der bliver bagtalt, eller andre anmelde gruppen og få den lukket. Hvorfor mon?

Herudover kan jeg som administrator blive ansvarlig for indholdet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35

ejeren af et hvert site kan gøres ansvarligt for indholdet som udgangspunkt. Hvis der er bagvaskelser eller ulovligt indhold ligefrem, er det ejers ansvar

Lader ejeren bagvaskelser stå - specielt efter at være gjort opmærksom på at det skal fjernes - af den som "bagvaskes" så kan ejeren stævnes og stilles til ansvar for tab det forvolder

Det er derfor rigtigt mange facebook grupper - og sites som Amino - per standard, sletter indlæg der indeholder udhæng af navngivne personer - administratorer og gruppe ejer ønsker dels ikke at lade folk udhænge uden dom - dels ikke at tage risiko

vh John H

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)