Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App startup - Spørgsmål vedr interesserede investorer..

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, min partner og jeg har gennem det sidste stykke tid arbejdet og testet vores app koncept. Det er en ny rejse app som vi mener har kæmpe potentiale. Vi har nu i samarbejde med en investor fundet et godt team til at udvikle appen og skal til og igang. "Problemet" er at vi er lidt i tvivl om vi skal inkludere investoren overhovedet... Vi har ingen konkret aftale vedr indskud eller procenter endnu men det drejer sig om indskud af penge til udvikling af appen. Men hvis vi selv har pengene til udvikling ville det så ikke være smartere at betale det selv og så evt først søge kapital når vi får brug for penge? jeg kan ikke helt finde ud af det for på den ene side giver det en masse god ekspertise og netværk og det hele virker bare mere legit. På den anden side synes jeg det er ærgeligt allerede at give feks 20 - 40% af virksomheden væk for "små penge" (30 - 50k)..

Et andet spørgsmål er: Skal investoren betale det samme for procenter som vi gør ? Eksempe: Hvis udvikling koster 150k. og vi alle 3 giver 50k (min partner, jeg og investoren) er det typiske så at man deler det lige 33.3% hver eller er det fair hvis vi feks får 40% hver og investoren 20% selvom vi alle har betalt lige meget da min partner og jeg smider penge + vores arbejdskraft uden løn de næste feks 6 mdr??

Sidst: Hvilken aftale laver man typiak vedr dillution af shares når der skal rejses yderligere kapital senere ? Er investorens aktier "fredet" eller hvordan foregår det?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)