Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste måde at lære IT på?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

IT-eksperter hjælp! 

Jeg skal i gang med at lave e-learningsmateriale til vores nye kunder, som skal lære vores software fra bunden.

Ved I noget om, hvad den aller bedste måde er at lære nye programmer på?

Er det videoguides hvor folk udelukkende ser på?

Eller er det sådan noget, hvor de selv skal være aktive og prøve funktionerne af?

Eller måske bare tekst, der trin-for-trin fortæller, hvordan man gør?

Jeg har hørt, der er meget hjælp at hente her på Amino :-) 

Og tænker, at nogle af jer nok har prøvet at lære nye IT ting selv og ved, hvordan man lærer aller bedst!

Skriv hjertens gerne alle råd, I lige har :-) Jeg kan bruge al hjælp.

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Jeg mener den bedste måde at lære ting selv er ved at have hands on. Evt. en "guidet" tur med bokse der popper op ved de informationer, der er vigtige og hvor der evt. skal trykkes/udfyldes noget eller andet :) Det kan jo selvfølgelig understøttes med videoer og/eller en manual. :) Egentlig tænker jeg ikke at det ene udelukker det andet. 

 Folk lære forskelligt, så et endeligt svar vil du nok ikke få her. kig evt. på din målgruppe og prøv at finde ud af hvilken type mennesker de er, så kan det måske give dig svar på dit spørgsmål :) 

Held og lykke med projektet! 

De bedste hilsner 

Anita 

Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anita

Mange tak for dit svar! Det sætter jeg virkelig pris på og det hele er noteret :-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage udgangspunkt i kunderne, fremfor at spørge herinde :-)  Dermed ikke ment som om, at du ikke må søge inspiration, men til syvende og sidst skal det bruges af kunderne.

Jeg laver efterhånden meget formidling til medarbejdere på alle niveauer i koncernen - nogle områder egner sig godt til videoinstruktion, hvorimod andre egner sig bedre til skærmprint med tekst. Nudging kan også i høj grad bruges som erstatning for instruktioner, hvor den "korrekte metode" bliver nærliggende. I nogle tilfælde kan en lydoptagelse også virke godt - f.eks. ifb med personaleudvikling på et personligt plan. 

Så mit bedste råd vil være, at lære kunderne at kende. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)