Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning - Vedligeholdelsesomkostninger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forgæves forsøgt at få svar på mit spørgsmål andre steder, så nu prøver jeg her..

Jeg udlejer en lille ejendom til erhverv. Jeg er helt med på at vedligeholdelse kan fratrækkes og forbedring ikke kan, MEN:

Hvordan defineres vedligeholdelse?

Eks.

Jeg maler bygningen - Malingen kan fratrækkes da den er en del af bygningen, men hvad med alt værktøjsmateriel (i form af pensler mm.)

Der er en lille græsplæne - Anses en plæneklipper og en kantklipper for vedligeholdelse?

Døren er helt udslidt og jeg skifter den til en ny (i samme kvalitet) - Dette må anses for vedligeholdelse, Men hvad med det værktøj der skal købes for at kunne udføre arbejdet (eks. en skruemaskine), kan dette fratrækkes?

Hvor går grænsen og findes der en definition?

I må meget gerne både besvare spørgsmål og komme med kommentarer til de tre eksempler.. Smile

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:02

mikber1:

Jeg udlejer en lille ejendom til erhverv. Jeg er helt med på at vedligeholdelse kan fratrækkes og forbedring ikke kan, MEN:

Hvordan defineres vedligeholdelse?

Skat definerer dit spørgsmål således; (Juridisk vejledning, afsnit C.H.3.2.3.4.2 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2048554&chk=211712)

"Vedligeholdelsen bedømmes derfor i forhold til ejendommens tilstand på den nuværende ejers erhvervelsestidspunkt. Udgifter, der bringer ejendommen i bedre stand end ved erhvervelsen, anses skattemæssigt for forbedringsudgifter, der ikke er fradragsberettigede efter statsskattelovens regler"

Der er ikke noget sort/hvidt svar på dit spørgsmål, men i princippet skal der foretages en konkret vurdering hver gang.

mikber1:

Eks.

Jeg maler bygningen - Malingen kan fratrækkes da den er en del af bygningen, men hvad med alt værktøjsmateriel (i form af pensler mm.)

Der er en lille græsplæne - Anses en plæneklipper og en kantklipper for vedligeholdelse?

Døren er helt udslidt og jeg skifter den til en ny (i samme kvalitet) - Dette må anses for vedligeholdelse, Men hvad med det værktøj der skal købes for at kunne udføre arbejdet (eks. en skruemaskine), kan dette fratrækkes?

Umiddelbart er der ikke noget af det du beskriver som (i min optik) lyder som forbedringer, man kan så diskutere om værktøj og plæneklipperen skal bogføres som en småanskaffelse, men umiddelbart lyder det som om du har fradrag for det hele.

Det der er afgørende er om den udgift du afholder gør ejendommen mere værd eller bare holder værdien ved lige.

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 14:06

Det er selvfølgelig muligt at anskaffe og fratrække de hjælpemidler der skal bruges. Men gør du det, så skal du være opmærksom på, at f.eks. den skruemaskine du køber er en del af ejendommen, så du må altså ikke bare bruge den privat derhjemme. Samme gælder græsslåmaskinen og alt det andet. Så du får noget materiel der meget let kommer til at stå og ruste i skuret. Eller ville vi jo alle sammen kunne få billigt værktøj til hjemmeværkstedet.

Alternativt er det jo smart at hyre en til at komme og slå græsset, det er fuldt fradragsberettiget, ligesom den tømre som skifter din dør er fuldt fradragsberettiget. Og umiddelbart tror jeg det er billigere at hyre en tømre end at investere i nyt værktøj som ikke må bruges til andet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)