Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer Aminoer!

Jeg vil gerne i gang med og starte min egen lille virksomhed, som låner penge ud, til en lille kundekreds jeg har.

I den anledning, vil jeg gerne starte en enkeltmandsvirksomhed, men jeg er lidt i tvivl, da jeg ikke rigtigt forstår hvad der menes med moms, hvis ens indtægter overstiger 50.000 på 12 samlagte måneder.

Skal der moms på den slags virksomheder ?

Det andet spørgsmål jeg har er, med hensyn til hvad jeg skal indberette på selvangivelsen vedrørende indtægter.

Jeg ved ikke hvor meget jeg regner med at tjene, og i den sammenhæng ville jeg spørge, om man evt. kan skrive 0, og så betale det fulde skattebeløb sidst på året når man har gået alle sine fakture igennem ?

God dag derude!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

det med låner penge ud - lyder som noget du skal checke med finanstilsynet da det som udgangspunkt kræver tilladelse og stor sikkerhedsstillelse - ellers må man ikke optræde som udlånsvirksomhed

Bankforretning er så heller ikke momspligtig som udgangspunkt - men find lige ud af, at du ikke er igang med noget ulovligt, ved at kontakte finanstilsynet

Hvis du i øvrigt laver noget momspligtigt, så skal du momsregistreres i det øjeblik du kan regne ud/forvente at du sælger for 50.000 kr på en hver 12 mdr periode http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Dine indtægter skal i udvidet selvangivelse men ingen er udlån noget helt andet  _ igen krav om tilladelse og indtægen er så en renteindtægt når du har den som person og har ikke med firmaregnskabet at gøre 

Du skal forskudsregistrereefter skatteloven, men det første år kan du godt angive tallet sidst på året

Ikke momsregistreret virksomhed PMV - momsregistreret = Enkeltmandsvirksomhed - når vi taler personlig virksomhed _ begge dele, stiftelse, skat, moms og alt det andet er let læst i men e bog eller paperback - PERSONLIG VIRKSOMHED  Den kunne du ha nytte af

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)