Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enmandsband som firma?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. Jeg har lidt tvivl jeg håber i kan hjælpe med. Her er først lidt facts:

1) Jeg er ansat som funktionær i et fuldtidsjob i IT.

2) Jeg har et enmandsfirma som jeg benytter til engang i mellem at lave freelance-opgaver som programmering og den slags.

3) Jeg har et enmandsband hvor jeg laver elektronisk musik.

Spørgsmål:

Jeg vil gerne forsøge mig med at sælge min musik (enten det jeg laver af mig selv, eller skræddersyet til forskellige formål). For nyligt solgte jeg 2 stykker skræddersyet musik til en veninde så hun kunne bruge det i sine YouTube video'er. Jeg fakturerede gennem mit enmandsfirma som egentlig ikke har noget med musik at gøre.

Jeg er i tvivl om jeg skal oprette mit band som firma, og hvordan jeg evt. gør bagefter. Jeg har til hensigt at sælge mine musikalske evner online og sandsynligvis på internationale hjemmesider. Hvordan gør jeg ifht. skat og moms? Er der nogle steder jeg kan læse op på den slags?

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42

Du må gerne benytte dit enkelmandsfirma til flere forskellige virksomheder. I forbindelse med momsregistreringen skal du bare huske, at oprette bibranchekoder, når du f.eks. når du begynder på en ny type virksomhed.

mvh.

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:52

Det virker umiddelbart nemmere for mig at holde tingene adskilt og oprette et nyt CVR nummer til mit band. Hvad mener du/i om det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31

TinkerTech:

Det virker umiddelbart nemmere for mig at holde tingene adskilt og oprette et nyt CVR nummer til mit band. Hvad mener du/i om det?

du kan kun have en enkeltmands - men du kan få ekstra SE nummer og ekstra momsregistrering - men hvordan det skulle blive nemmere forstår jeg nok ikke. 
Du kan få regnskabsprogrammer hvor du kan køre afdelingsregnskab og holde ting hver for sig, men vil du have to helt separate regnskaber og moms - så er det samme CVR men ekstra SE med moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)