Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis musik istedet for Koda!

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Jeg kunne helt og aldeles godt tænke mig at undgå at bakke op om Koda - men hvilke gratis musikalternativer er der?

Dbh

Zuzan

Overdressed.dk

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Hvorfor skal man ikke betale for musik? Hvad siger du til at arbejde en helt måned og så ingen løn få? Der lægger også arbejde i, at lave musik. Du kan overveje spotify, som er gratis men med reklamer.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I hvilken sammenhæng? 

Er det til en butik eller bare for dig selv når du går derhjemme?

Er det til butik så tror jeg ikke at du kan komme udenom. Er de blot derhjemme er der masser af muligheder, som godt nok betaler til Koda, men det er ikke dig selv som direkte skal afregne med dem.

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Fra Skanderborg, Galten
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

www.isos.dk- IT support

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Hvorfor skal man ikke betale for musik? Hvad siger du til at arbejde en helt måned og så ingen løn få? Der lægger også arbejde i, at lave musik. Du kan overveje spotify, som er gratis men med reklamer.

Du er tydeligvis ikke klar over hvad trådstarter snakker om :-) 

Lad os for eksempel.  Sige du har en butik og i en anledning (for eks. open by night) hyre en lokalt band som du betaler for at komme og spille, så læser kode alle lokal aviser og sender dig en regning på flere tusinde kroner bare for noget  få timer, eller hvis du har købt og betalt musik, spiller radio, eller lignede tilbaggrunds musik i din butik så kræver kode som minium fra 8000 kr pr år for du må spille musik som du allerede har betalt for, mange af de penge går til admistratio  til kode og de fordeler resten til de musikere som de mener fortjener dem mest :-) 

Så en anden gang tænk istedet for at angribe ik ;-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Jack:
Du er tydeligvis ikke klar over hvad trådstarter snakker om :-) 
Hvem er ikke klar over hvad???

Er der musik der ikke er komponeret ?? Hvis et band spiller  - så bruger de vel musik nogen - dem selv eller andre har skrevet-  og skal de så bare kunne nappe det gratis

Må man så også tage og bruge folks fotos - tekster osv?? Det er rent vrøvl - Selvklart skal det koste at bruge den slags - Om bandet så skal betale for det - altså betale Koda eller butikken - er noget man aftaler 

Alt andet er da tyveri - uanset vi taler tekster - fotos - eller musik. 

vh John H (som både selv har fået lidt Koda som ung og har 2 knægte der laver fed rock og får lidt koda)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Cookie - John Hannover:
Alt andet er da tyveri - uanset vi taler tekster - fotos - eller musik. 

Man KAN jo godt betale for musikken - uden at betale Koda-afgift. Der ER jo bands, der stiller deres musik til rådighed uden at være tilknyttet Koda.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Birte Andersen:

Cookie - John Hannover:
Alt andet er da tyveri - uanset vi taler tekster - fotos - eller musik. 

Man KAN jo godt betale for musikken - uden at betale Koda-afgift. Der ER jo bands, der stiller deres musik til rådighed uden at være tilknyttet Koda.



Sådan fungerer det ikke i Danmark... Hvis der afspilles musik offentligt er man forpligtet til en aftale med Koda

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kommer jeg til at tænke på storcentre, og strøg her i København. Tror/ved i om Koda går hele turen rundt og undersøge for højttalere og musikafspilning i alle butikker? Ligesom parkeringsvagter tager ture igennem gader og stræder for at fange nogle rotter i fælden? 

Det er sådan jeg forestiller mig at det foregår, at de går rundt og tjekker i alle butikker i ny og næ for at kradse penge ind. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Zuzan

Hvad skal musikken bruges til? Hvis det er til en video til egen markedsføring, kan du enten vælge noget helt gratis musik fra f.eks. http://freemusicarchive.org/ (Bemærk dog hvert tracks licens. Fordi det er gratis er der ofte begrænsninger) eller også kan du købe royalty free music. Dvs. musik som du betaler et engangsbeløb for og ikke skal betale royalties for løbende baseret på antal visninger og lignende. Husk dog stadig at læse hvilken licens du køber - selvom du betaler for musikken kan der stadig være visse begrænsninger.

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)