Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

JURA-hjælp i forbindelse med kunstsalg!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Det her er mit første indlæg på amino. Jeg har læst en masse indlæg her på amino, som har været uvurderlige for mig, så mange tak for det!!

Jeg står nu med et lille problem, som jeg håber, I kan hjælpe mig med.

Jeg har fået den idé at sælge reproduktioner af kunst via webshop. Da reglerne for ophavsret er mere fordelagtige i England, har jeg tænkt mig at oprette et Engelsk Ltd., og sælge til Danmark gennem dette selskab. Det er lovligt for danskere at købe kunsten som privatperson i England, og det er samtidigt lovligt at sælge kunsten fra et engelsk selskab. Jeg tænkt mig at gøre det på én af de nedenstående måder. Jeg er ikke god til jura, så I må meget gerne fortælle om de nedenstående måder holder rent juridisk, eller om der er andre måder at gøre det på.

1:  - Oprette et engelsk ltd og lave webshoppen igennem dette engelske selskab.

- Samarbejde med et engelsk lagerhotel, som står for at modtage varer fra leverandører, opbevare lageret, samt sende varerne til kunderne i   Danmark.

2:  - Oprette et engelsk ltd. og et dansk firma. Lave webshoppen igennem det engelske selskab.

- Lade det danske firma operere som lagerhotel for det engelske selskab, hvor det engelsk selskab køber malerierne fra leverandørerne og får dem leveret hos det danske firma, som også står for lager samt forsendelse. Ligeledes er det dét engelsk selskab, som står som afsender på pakkerne, og dermed bliver faktureret.

Jeg håber, at der er nogle af Jer eksperter, der kan hjælpe mig.

Mvh.

Anders 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)