Hej Amino |
Er der ingen der kan hjælpe?
Hej Amino |
Er der ingen der kan hjælpe? |
Jeg er ikke særligt regnskabskyndig, men mit "husmor-talent" siger mig, at hvis du lejer noget ud til firmaet, får du som privatperson en gevinst, du skal beskattes af, så det er der vist ikke meget fortjeneste i. Du kan jo føre kørebog og få fradrag for din kørsel. Og så lad mig sige, at jeg synes, det er superfornuftigt at starte et firma med de driftsmidler, man nu har til rådighed. Fradrag eller ej. En anskaffelse er jo altid noget, der kræver likviditet. Og så er det min helt personlige mening, at man ikke skal gå så meget op i de der fradrag... Når du har tjent penge nok, køber du så en spritny computer, et dataabonnement og - hvem ved - en firmabil. Bare min mening. Jeg håber, der kommer mere regnskabskyndige på banen. |
Du skal ikke leje ud - men du må sælge din computer - uden moms til firmaet hvis den er nødvendig. Samme med ipad - og i begge fald ejes de så af firmaet og skal købes ud af dig igen med moms ved evt lukning. Du sælger nu uden moms - og til max den pris du kan finde for tilsvarende brugt i DBA eller andre steder Bilen skal du føre kørebog i - og så kan du få fradrag (ikke udbetale) statens takst per km - bare før kørebogen korrekt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html - forudsat igen du har CVR Har du ikke CVR og firma så er du jo honorarmodtager - og så er det mere kompliceret og under alle omstændigheder vil skat jo gerne se, at dit formål klart er overskud og seriøs drift - så du ikke ellers skaber underskud Sandheden er så, at dine spørgsmål gør, at man må frygte du ved meget lidt om skat, moms osv - Overvej stærkt følgende meget letlæste bøger - enten som E-bog eller paperback: Så er du lidt bedre hjulpet vh John Hannover |