Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk krav ved salg af digital ydelse til udlandet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er kommet i en situation, hvor en samarbejdspartner i Asien er holdt op med at kommunikere med mig, efter at jeg har sendt ham en del kundeemner, som jeg ikke har modtaget betaling for.

Vi har aldrig formelt underskrevet en kontrakt, men jeg har de beskeder, vi sendte frem og tilbage, da vi indgik aftalen, hvor det fremgår klart, hvilken betaling jeg har krav på.

Hvis jeg vil have en advokat ind over til at stille krav, går man i en sådan situation til en advokat i Danmark eller i samarbejdspartnerens land?

Har andre erfaringer med hvor juridisk bindende beskeder/mails er i en retssag, specielt over landegrænser?

Jeg synes ikke, der er nogen grund til at komme med flere detaljer i et offentligt forum, men hvis nogen gerne vil give råd, men har brug for flere oplysninger, så skriv endelig en privat besked.

På forhånd tak.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, 

Nu ved jeg ikke hvilket land du præcist taler om. 

Men mine forholdsvis brede erfaringer i Asien - er at hvis de render fra en aftale, så gør de det godt. 

Og der er INGEN hjælp at hente hos myndigheder etc, da mange af dem er kurrupte etc. Det er meget fattige lande vi har med og gøre - og kan på ingen måde sammenlignes med hvad vi kender på disse bredde-grader. 

Det bedste råd, er nok at hoppe på en flyver, og tage ud og tale med ham - og se om fornuften falder på plads - ellers er min vurdering (uden af vide hvilket land vi taler om!), at du godt kan vinke farvel til din kommision. 

Selv en kontrakt havde ikke gjort en forskel - set fra min vinkel/erfaring.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Selv en kontrakt havde ikke gjort en forskel - set fra min vinkel/erfaring.
Måske ikke - men "dum"-naivt ikke at starte med at have en -

Før flyver og meget andet - skal der vel nok lidt økonomi på bordet - hvis det bevæger sig i niveau under 100000 er det nok begrænset hvad der er værd at løbe efter -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar de herrer. Landet er Singapore og beløbet er under 100.000, men alligevel af en størrelse hvor jeg som enkeltmandsvirksomhed ikke synes, det er specielt sjovt at vinke farvel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med et beløb på under 100000 kr. kommer du hurtigt til at smide gode penge efter dårlige. Det vil hurtigt koste et femcifret beløb at sådan en sådan sag - og det uden garanti for at du får pengene hjem alligevel.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
beløbet er under 100.000
Er det under 50.000?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per, nej over 50.000.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

:-) for ellers var det da fuldstændig spild af egne gode penge. Du har jo som udgangspunkt ikke mistet noget - men alligevel drop det. De lever der nede i anden retsopfattelse end vi gør her.

Medmindre du alligevel skal på vinterferie - så tag forbi og hør om han ikke har nogle penge til dig -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

:-) for ellers var det da fuldstændig spild af egne gode penge. Du har jo som udgangspunkt ikke mistet noget - men alligevel drop det. De lever der nede i anden retsopfattelse end vi gør her.

Medmindre du alligevel skal på vinterferie - så tag forbi og hør om han ikke har nogle penge til dig -

Du har ikke nogle formelle veje at gå for at opnå et resultat. Ihvertfald ikke noget der virker. 

Selv den seneste kæmpe konkurs med beløb på over 3. milliader (OW Bunker) - har problemer med at finde hoved og hale med myndighederne.

Du kan true vedkommende, sende breve fra advokater - men hvis ikke du af de veje kan opnå noget - så vil jeg vurdere du har mindre end 1% chance for at opnå et resultat der gavner dig økonomisk. 

Desværre!

/Jannik

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for de ærlige svar de herrer. Lesson learned!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)