Hej hjælpsomme Aminoer :) Jeg står med en e bogføringsmæssig udfordring, hvor jeg kan konstatere at et mindre beløb af min indbetaling til skattekontoen er gået til restgæld på moms i stedet for betaling af AM-gæld. Derfor har haft en restgæld på 2 måneders i AM-bidrag til SKAT (november-december 2015), der først er afviklet nu. Mit spørgsmål er så, hvordan dette bogføres korrekt i Dinero? Indtil videre har jeg blot benyttet konto Skyldig AM-bidrag og trukket betaling fra min bank, men det har forårsaget at i min kontoplan er et mindre plusbeløb på Skyldig AM-bidrag kontoen hvilket jeg ikke mener kan være rigtigt (hvis jeg da forstår det rigtigt når jeg mener at det betyder, at jeg skylder et mindre beløb?) Endvidere er jeg i tvivl om momsgæld fra 2015 skal indbetales i åbningsbalancen og i så fald hvordan jeg bærer mig ad med det? Eller om jeg kan nøjes med et bilag i 2016 hvor jeg benytter momsafregningskontoen som konto og bank som modkonto - eller om det skaber problemer ift. mit årsregnskab engang ude i fremtiden når nu gælden hører til 2015? Håber jeg har gjort mig forståelig og på forhånd tak for hjælpen! |
Bogføring af AM-gæld og momsgæld for 2015 betalt i 2016
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)