Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport til Australien

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Nøddegangen 12, Holte
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som kan hjælpe en komplet novice på eksportområdet?

Jeg har agenturet og eneforhandlingen af et produkt, som en engroskunde i Australien ønsker at distribuere der.

Hvad nu?

Vi vil gerne lave en distributøraftale med dem, men kan man bare gøre det? Eller er der tusindvis af regulativer, ting, told og skattedirektiver som vi skal være opmærksomme på?

Ja, undskyld.... ved det er at starte helt fra bunden.... jeg har kontaktet Udenrigsministeriets Eksportråd, men de holder jo ferie...

Godt Nytår!

Kærligst

Anne-Dorthe Schrøder 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne Dorthe

Jeg kan kun anbefale dig at vente til du har talt med Eksportrådet, for de er de rette til at hjælpe dig videre. Den toldmessige sige af sagen afhænger jo af hvad form for leveringsaftale i laver. Det vil måske være en god ide at alliere sig med en advokat med kendskab til internationale distributørafteler og eller Australske forhold, du kan finde en advokat her  www.advokatsamfundet.dk. Ligeledes er det også meget vigtigt at du får drøftet forhold omkring produktansvar / forsikring.

Ting du kan gører nu:

Blive eksportør registreret (Erhvervs & Selvskabstyrelsen)

Få dig en en valuta konto i din bank, hvis du ikke handler i DKK.

Undersøg hvordan du bedst og billigst får dine varerne til Australien. Er der specielle krav til transport f.eks farligt gods, køl, leveringshastighed,volumen gods ...... osv.

Held & lykke  samt godt Nytår

Ravn

Husk at gøre dig nogle overvejelser om hvilken valuta betalinegn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)