Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg har et spørgsmål ang. moms med intern koncernhandel.

Skal en dansk dattervirksomhed betale moms af vare købt af moderselskab indenfor EU?

Både vare til videresalg og vare til eget brug (aktiver).

Synes kun jeg kan finde frem til at det udelukkende er selskaber indenfor DK som kan blive "fællesregistreret".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46696
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56

vent på andre - men det må som jeg ser det da - hvis I er momsregistrerede i DK og moder i xx EU land - bare være reverse charge - jeg kan ikke en regel hvor det er anderledes momsmæssigt mellem koncernforbundne og uanset brug  Reversecharge hvor I angiver importmoms efter alm EU import regler ville jeg sige (koster ikke) - i er jo hver sit land og hvert sit moms nummer

Spændt om der er noget andet her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:36

Cookie - John Hannover:

vent på andre - men det må som jeg ser det da - hvis I er momsregistrerede i DK og moder i xx EU land - bare være reverse charge - jeg kan ikke en regel hvor det er anderledes momsmæssigt mellem koncernforbundne og uanset brug  Reversecharge hvor I angiver importmoms efter alm EU import regler ville jeg sige (koster ikke) - i er jo hver sit land og hvert sit moms nummer

Spændt om der er noget andet her

Tror ikke spændingen skal stige :) Jeg er i hvert fald enig i din betragtning. 

Der skal laves faktura og bruges samme momsregler som var varen solgt til en hvilken som helst kunde. På tværs af landegrænser skal der anvendes reverse charge, så salgsmoms afregnes i det land hvor køber er registreret. Husk at udgangspunktet for transaktioner mellem interesseforbunde parter, jf. ML § 29, skal ske til som minimum indkøbs/fremstillingspris.

Eneste undtagelse er i tilfælde hvor moder- og datterselskab i DK er omfattet af fællesregistrering, så skal der ikke ske momsafregning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)