Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af brugt Computer hos privatperson til firmaet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt en brugt computer hos en privatperson til firmaet. Han havde en faktura på den fra da han købte den, med hans oplysninger på. Kan jeg bruge den faktura til mit regnskab, eller skal jeg have sælger til at skrive en ny kvittering med mine oplysninger på?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Thomas Panz

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:25

Panz:
eller skal jeg have sælger til at skrive en ny kvittering med mine oplysninger på?

Nej du kan bestemt ikke bruger hans gamle faktura. 

Derimod skal han "skrive" en kvittering. Evt håndskreven med hans information på - en beskrivelse af varen, data samt den handlede pris. 

Og den bogfører du så bare. 

Husk, da privatpersonen højst sandsynligt ikke er momsregistreret - så kan du ikke trække momsen fra. Heller ikke selvom du har hans oprindelige faktura med moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sælger skriver en ny og med den pris du nu har betalt som vel ikke er samme pris må man håbe. Den skal så gerne svare til f-.eks. betaling via netbank osv

Den er uden moms, men det er så den han skriver, med sit navn, adresse og beskrivelse af computer + dato+pris 

vh John Hannover

Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 17:36

Tak - det gir jo også sig selv nu hvor jeg tænker over det. Prisen på den gamle faktura stemmer jo ikke med hvad jeg har betalt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)