Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vareforbrug som salgsfremmende omkostning - Dinero Pro

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bl.a. en garnbutik, og der bliver naturligvis strikket modeller til udstilling/inspiration/annoncering (ikke til salg) af noget af det garn, der er indkøbt på konto Vareforbrug med modkonto Bankkonto. Hvis der så fx er anvendt garn for 300 kr. (indkøbspris inkl. moms), hvordan får jeg så vareforbruget 'flyttet' korrekt over under en 'Salgsfremmende aktiviteter' konto? Hvis jeg blot sætter det med minus 300 kr. på vareforbrug og modkonto Salgsfremmende, bliver mit vareforbrug totalt set for lille, tænker jeg... Kan det gøres med Salgsfremmende 300 kr. modkonto Varelagerregulering?

Venter spændt på, hvad I svarer :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

først er det jo vigtigt at du KUN skal flytte beløb UDEN moms - da momsen ikke påvirkes spor så det er 240 kr debet salgsfremmede omk i drift og kredit varelager i status som så går ned som jeg lige ser - vent på andre

varelagerregulering er til når du tæller lager op - det du har på lager til værdi EX moms bogfører du kredit varelager regulering i drift og ned på debet varelager - og så derefter er det ændringen så vare lager stemmer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)