Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

koster det penge at blive revisor???

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har læst nogle artikler, hvor der stod at dem som vil blive revisor skulle betale lidt over 100.000 kr.

http://politiken.dk/indland/uddannelse/ECE2593879/det-er-dyrt-at-blive-revisor/

Tak på forhånd

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hjælp12332:

Hej

Jeg har læst nogle artikler, hvor der stod at dem som vil blive revisor skulle betale lidt over 100.000 kr.

http://politiken.dk/indland/uddannelse/ECE2593879/det-er-dyrt-at-blive-revisor/

Tak på forhånd

Ja og nej.

Deltidsuddannelsen på cand.merc.AUD er blevet brugerbetalt, men fuldtidsstudiet på cand.merc.AUD er ikke. Har det relevans for dig? måske, men det afhænger meget af vejen du vælger for at nå frem til kandidatstudiet, vælger du den boglige eller arbejds-vejen

Boglig; gymnasiel uddannelse -> HA -> cand.merc; den vej burde ikke være et problem i forhold til betaling, da denne vej burde kunne klares på fuldtid. Husk, det er ikke sådan at du ikke må dumpe en eksamen undervejs, fuldtidskriteriet er et spørgsmål om at du er tilmeldt timerne til et fuldtidsstudie.

Arbejdsvejen; Har nogle flere alternative veje til cand.merc.AUD, der er den traditionelle vej gymnasial uddannelse -> elevtid/HD -> suppleringsfag -> cand.merc, men over de senere år er også kommet finansøkonomer samt finansbachelorer og erstatte noget af HD-tiden. Vælger du at arbejde (og tjene lidt mere end SU'en) så vil det være mit råd at snakke med arbejdsgiveren om kandidat-studiet allerede under elev/trainee tiden, samtidig skal du gøre op med dig selv om du kan klare både fuldtidsstudie og fuldtidsarbejde samtidig, for jeg tror ikke der er mange arbejdsgivere der vil betale yderligere t.kr. 100-120 for at du kan tage kandidaten på deltid.

Nu ved jeg ikke hvor gammel eller hvor langt du er i dine uddannelser? Men ovenstående valg skal træffes når du er færdig med det gymnasiale niveau! Jeg har selv taget arbejdsvejen, men kan ikke sige om den ene eller anden vej er den bedste for dig. Vil dog sige (på baggrund af erfaring) at arbejdsvejen kræver mange flere timer, og du må sætte kærester/fritid/fest og ballade lidt mere i baggrunden end studievejen til gengæld får du jo reel løn i alle 5-6 år. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)