Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncesalg har brug for andres meninger

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg vil starte med at sige jeg er ny herinde, og mens jeg sad og læste indlægs der var kommet rundt omkring, fandt jeg meget hurtig ud af at det er meget erfarne og dygtige brugere der sidder herinde.

Derfor vil jeg gerne høre jeres mening om dette:

Sammen med en makker er vi gået igang med at opstarte et nyt magasin, ved det er en barsk verden, men vi mener vi er kommet ind på et område der sagtens ville kunne sluge et nyt blad, især da det er et gratis blad.
Hovedsageligt vil bladet ligge i alle de store netcafeer, og forhåbentlig også hos EB games hvis vi kan få den aftale i hus.

Men da bladet er gratis skal det finanseres af reklamer, og det er her vi er lidt ude på glatis, vi har regnet lidt på nogle priser for at det kan køre rundt, men vi har ikke megen ide om det er priser som afspejler branchen, og vi vil jo nødig sælge alt for billigt eller alt for dyrt.

Derfor vil jeg høre om nogle herinde havde lyst til at høre lidt mere om projektet og måske kigge lidt på de priser. Evt komme med forslag til hvordan vi bedst får dem afsat.

Vi har kontakt til en advokat som vil stå for kontrakterne mellem os samt annoncører.

Jeg ser meget frem til at høre fra jer herinde, og udbyder også gerne mere.

Med venlig hilsen
Martin Tygsen
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til


Prøv at tage tilbud hjem på indrykning af annoncer i de blade, I konkurrerer med.  Dér kan I få en fornemmelse af markedet.

Når I skal i gang med at tegne annoncerne, så prøv på at få nogle annoncører til at købe plads for alle udgivelser i ét år eller længere. På den måde får I mere ud af salgsarbejdet.

I skal kalkulere med et tab på ca 10% fra annoncører, som er dårlige betalere. Det kan sjældent betale sig at iværksætte en advokatinkasso for en enkelte annonces pris.

 

Hvis I hyrer en sælger på provision, så husk at få aftalt, om han fortsat skal have provision, når en annoncør forlænger sin kontrakt.

 

Held og Lykke med projektet.

 

mvh Hans
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Hans Stokholm

Vores problem er at vi ikke har nogen konkurrenter, det er selvfølgelig ikke helt sandt, men de fleste er nordiske og vil derfor have et langt større oplag. Vi har dog alligevel prøvet at få nogle priser ud igennem det. Mange tak for din hjælp.

Jeg har lidt mine tvivler om at der er nogle der vil annoncere for et helt år, da det så er meget store beløb vi snakker, og vi ikke kan give nogen konkret sikkerhed på at vi vil eksistere i et år? Selvfølgelig vil vi det, men hvordan kan man dokumentere det?

Angående en provisionslønnet sælger, er det normale så ikke at de får en fast løn og en mindre provision oveni? eller er der stadig nogen der arbejder for ren provision, og hvis dette er tilfældet hvor stor vil den provision normalt være på så?

Jeg håber i kan svare på mine lidt kryptiske spørgsmål, da det er svært at vise jer noget helt konkret.

På forhånd mange tak

Med venlig hilsen
Martin Tygsen
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil bare lige lægget et lille hej ind. Jeg er Martins "partner in crime" på dette projekt.


 

Og til jer efarne folk, smid bare omkring jeg med guldkornene!

Supply Chain blæksprutte

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

I behøver ikke at kunne dokumentere, at I eksisterer i et helt år. I lader blot jeres annoncører betale for et nummer af gangen - på den måde er annoncørerne sikret, at de ikke betaler for mere end de får.


Ja, det er mit indtryk, at der stadig findes folk, der vil arbejde på ren provision. Provisionen skal naturligvis være skruet sammen på en måde, så dygtige sælgere kan tjene mange penge til sig selv, men endnu flere til jer, og så dårlige sælgere er stort set gratis at have og helt gratis at skille sig af med.

 

Jeg synes egentlig ikke, det er et problem, at I ikke har konkurrenter .

 

Når I ikke kan sammenligne med konkurrenternes priser, handler det vel om at opstille et udgiftsbudget. Derefter fastlægger I jeres egen løn og lægger lidt til til konsolidering. Så måler I op, hvor mange spaltemilimeter, I har til rådighed og dividerer de to tal med hinanden. Sværere er det ikke.

 

mvh Hans
Fra københavn
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det blad omhandler games.... ved i vel også at der findes gamereactor. Det er også gratis. ligger på netcafeer, og eb-games, blockbuster....osv. ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

I bør først finde ud af, om målgruppen overhovedet gider læse jeres magasin.

 

Hvis jeg var jer, ville jeg starte med at høre 5-10 potentielle annoncører, hvad de ville give for 1/1-side, og prøve at få et overblik over, om budgetterne kan holde på den baggrund.

Som det er beskrevet i et andet indlæg, er jeg enig i, at det er en rigtig god ide at undersøge, hvad konkurrenterne tager.

 

Inden I går i gang med at udgive magasinet, bør I overveje, hvor lang tid I kan udkomme uden at tjene penge på det, da de fleste magasiner, er en del udgivelser om at opnå break even på omsætningen - der er dog flere gode eks. på at det kan lade sig gøre allerede fra 1. udgivelse.

Husk at det koster mange penge at udgive et trykt magasin.

 

I bør desuden overveje at lave PR, for at skabe lidt opmærksomhed i markedet omkring magasinet, hvis I vælger at udgive det.

 

Blot til orientering - der henvises til at I skal beregne 10 % i tab på annoncører. Jeg ved ikke, hvor dette tal stammer fra, men kan sige at det er min erfaring, at jo større og anerkendt virksomheden der annoncerer hos dig er, des mindre er chanchen for, at du taber penge på kunden. Vi har ikke haft en eneste dårlig betaler endnu, og Market har været udgivet siden marts 2005. Det betyder ikke at tallet 10 % ikke kan passe, men det er nødvendigt at kigge på annoncørgrundlaget for at foretage denne vurdering.

 

Det er lidt overkill at få en advokat til at stå for ordrebekræftelser, så med mindre han ikke har andet at lave, vil jeg anbefale jer at gøre det selv - evt. få ham til at hjælpe med at lave en skabelon I kan bruge.

 

Der findes en række bureauer, der sælger annoncer på 100% provision. Disse ligger typisk mellem 17% - 30%. Se evt. et af mine tidligere indslag for en liste over forskellige annoncesalgsbureauer.

 

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth Christiansen & sundsdal

 

Jeg vil bare lige gøre jer opmærksom på at indlæget blev skrevet 13-5-2005 15:10:49


Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svarene, det er sjovt at se der kan blive skabt liv i gamle tråde, og efter jeg valgte at sælge min andel dengang, så havde jeg da forlængst lagt tankerne på hylden.

Så vidt jeg er informeret kæmper de tidligere partnere stadig med sidste hånd, og er snart klar til at gå live. Jeg kender dog ikke til detaljerne.

 

 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hold da fest - ja det er godt nok en rigtig gammel tråd at, sætte liv i igen.

Nå, men selve magasin ideen køre på lavblus pt. kom ikke igang da vi fik en til to mindre heldige programmøre som ikke lavede alt for godt arbejde men de tog betaling som professionelle... og det har suget alt for heftigt i kassebeholdningen,

også derfor jeg for det meste bruger udenlandske programmøre pt. De er faktisk rigtig dygtige og jeg kan få programmeringen måske helt ned til 5-10 gange billigere end danske programmøre som meget forunderligt stadig holder i at, de er dygtigere bare det man omtaler danske årgekale priser sammenlignet med kvaliteten hehe...
Er lidt ligeglad om programmøren snakker dansk, indisk, ungarnsk eller engelsk som sit første sprog - bare fyren kan yde et godt kvalitets-arbejde til en pris selv jeg kan hamle op med og man kan kommunikere med på engelsk.
Jeg har feks fået lavet arbejde af pakistansk, ungarnsk og danske programmøre og må sige at, kvaliteten har være mere i top i alle hvor en undtagelse var lidt i den danske og der var prisen MEGET høj at betale.

Nå det var at komme ud på et sidespor - men selve ideen er ikke helt død - men ligger måske nummer 10 i bunken over fremtidige projekter, pt skal jeg være færdig med 4 igangværende projekter først hvor de 2 er 99,9% færdige.

hilsen


Supply Chain blæksprutte

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)