Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man en god blog?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge hoveder!

Jeg vil starte en blog, men er på helt bar bund. Selv om det er på amatør plan vil jeg ikke bruge de sider, der er begrænsede af en skabelon.

Har læst at siteground skulle være godt, men muligvis også one.com. Hvad er forskellen? Kan man oprette afstemninger? Er der ubegrænsede muligheder i wordpress. Var en meget kort overgang på one.com, men syntes ikke jeg kunne så meget, eksempelvis have rubrikker og billeder ude i siden, oprette afstemninger eller i det hele taget gøre siden spændende, men måske er det fordi jeg ikke ved hvad jeg har med at gøre:-)

Planen er at det skal være en hjemmeside, men hvor forsiden er bloggen, så det ikke er en statisk forside. Siden kommer til at være et modstykke til de trivielle modeblogs der findes og skal være en spændende side, med farver, spændende tøj, interessante mennesker m.m. Da det kun er på amatør plan, skal det heller ikke koste alverden.

Håber der er hjælp at hente, for jo mere jeg læser om at blogge, jo mere forvirret bliver jeg :-)

Kimie

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Find en god host. Kan anbefale Unoeuro for amatør blogging, god stabilitet, god service og billig pris. Installer Wordpress (brug deres 1-click installer), find et tema du godt kan lide (bare søg efter wordpress teamet på Google), installer det og skriv afsted. Wordpress er ikke begrænset af andet end din servers kapacitet. Det kan det meste, og kan det ikke, så kan du nok få udviklet et plugin så det kan.

Du kan sagtens gøre alt det du efterlyser i dit indlæg, der findes enten plugins til det, eller også er det en mulighed direkte fra Wordpress (som forsiden).

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil klart anbefale Wordpress. Er selv blogger på 4. år, og systemet kan ufattelig meget. En god host er også vigtig, gerne en der kan håndtere en god mængde trafik, alt efter hvad dine forventninger er.

Men det vigtigste ved blogging er vedholdenhed. Du skal elske det du skriver om, og opdatere jævnligt. Det vil både skabe aktivitet, og folk kan mærke, at du brænder for det du skriver om. Så det er bare at klø på :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas! Tak for dit svar:-) Ved du om one.com kan det samme som Uneuro? Forsøgte at chatte med support inde på Uneuro, men fik meget overfladiske svar. Godt at høre man kan gøre det hele med  med wordpress eller plugin. Skal bare lige finde ud af hvordan det fungerer med plugin :-)

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael!

Jeg er efterhånden overbevist om, at jeg skal anvende wordpress :-) Ingen tvivl om, at jeg brænder for det jeg skal skrive om og jeg ved det kan blive en super god blog, når jeg får den op at køre :-) Skal bare lige finde et navn og finde ud af hvilken host jeg skal bruge m.m.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kimie:
Ved du om one.com kan det samme som Uneuro?

One.com er ligesom Unoeuro 'bare' hosting. Så vidt jeg ved, har de også 1-click installer med wordpress (men kunne tage fejl, bruger dem ikke).

Plugin er simpelt nok. Du søger efter en funktion du har brug for, eventuelt med "wordpress" og "plugin" inkluderet, og så finder du for det meste noget. Så installerer du det (også simpelt), aktiverer det og voilá, du er en funktion rigere. Nogen plugins kommer med guides efter installation, andre har guides du kan læse før og efter installation.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kimie:

Hej Mikael!

Jeg er efterhånden overbevist om, at jeg skal anvende wordpress :-) Ingen tvivl om, at jeg brænder for det jeg skal skrive om og jeg ved det kan blive en super god blog, når jeg får den op at køre :-) Skal bare lige finde et navn og finde ud af hvilken host jeg skal bruge m.m.

Det er vigtigt at vælge en god host fra starten af. Det vil spare dig en masse tid. Jeg bruger selv Gigahost, som er utrolig brugervenligt, og giver mulighed for flere domæner i samme kontrolpanel, hvilket jeg selv nyder godt af.

Men, Wordpress kan installeres på langt de fleste hosts, og er ganske simpelt at få skudt igang. Det handler bare om at finde et godt tema, hvor jeg bestemt vil anbefale Themeforest, som har tonsvis af professionelle temaer. Selv temaer, som specifikt er lavet til modebloggere. Jeg giver gerne selv 300-400 kr for et premium theme. Det er pengene værd, vil jeg sige. 

Så kig lidt rundt, og se hvad du falder for :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak :-)

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved I om man kan tjene penge på at have reklamer på sin side, når man har sin blog hos en host? Som I nok kan høre, ved jeg ikke meget om det her :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kimie:

Ved I om man kan tjene penge på at have reklamer på sin side, når man har sin blog hos en host? Som I nok kan høre, ved jeg ikke meget om det her :-)

Det kan du sagtens. Igen, her er hosten ikke det vigtigste. Det vigtigste er trafikken, som skal være stor, for at skabe nævneværdig indkomst. Det vigtigste er at komme igang med at skrive og brande bloggen. Du kan altid skifte host, hvis det endelig er :)

De fleste premium themes er lavet med annoncering indbygget. 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)