Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil forsøge at sælge mine plakater til forskellige butikker, men ved ikke helt hvordan regnestykket skal se ud. 

Hvis vi nu antager, at jeg har udgifter for 700 kr. pr. trykt og indrammet plakat, hvad skal kunden i 3. led så betale, hvis både butikken og jeg skal ende med et overskud? Jeg tænker, at jeg gerne vil ha´en fortjeneste på 50 pct

Er det rigtigt forstået at man ikke behøver at ha´hverken CVR nummer eller at være momsregistreret, hvis man ikke har en formodning om, at man kommer til at tjene mere end 50.000 kr. om året på sin hobbyvirksomhed? I så fald, skal momsen jo ikke med i regnskabet. 

Håber nogle af jer derude kan hjælpe mig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der hvor du skal momsregistreres er når du ved (på forventning når det er åbenlyst) du vil SÆLGE/OMSÆTTE mere end 50.000 kr på enhver 12 mdr periode - ikke tjene

Moms skal aldrig med i regnskabet for momsregistrerede faktisk

Hvis du har omkostninger på 700 kr ex moms så skal du sælge for 1400 kr ex moms til butikken for at din fortjeneste skal være 50% /(700 af 1400).
Hvis du ikke er momsregistreret og dine udgifter er med moms så bliver de 700 kr til 875 i omkostning for dig og så skal den sælges til butikken for 1750 hvis du skal ha fortjeneste på 50% af prisen

Hvis din vidersælger skal have samme skal den sælges for 2.800 ex moms og kunden betaler så momsen og dermed ialt 3.500

Læs her hvorfor moms aldrig skal med i regnskabet for dig og butikken - kun for kunden i sidste ende hvis du er moms registreret http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/fortjeneste-regnes-altid-uden-moms.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)