Hej Mit spørgsmål går på følgende. Hvis man udbyder en momsfri ydelse i Danmark som fx. undervisninger, så kan det jo sælges momsfrit. Men hvordan skal man håndtere dette, når man fakturere en kunde i Sverige og udfører opgaven for den svenske samarbejdspartner i et helt 3 land som fx. Nepal? Skal det bogføres som "momsfrit salg" eller skal det bogføres som salg til EU med tilføjelser til Rubrik B? Jeg håber at der er en af jer, som lige kan knække denne :) De bedste hilsner |
Dennis Schouboe:Hej
Mit spørgsmål går på følgende.
Hvis man udbyder en momsfri ydelse i Danmark som fx. undervisninger, så kan det jo sælges momsfrit.
Men hvordan skal man håndtere dette, når man fakturere en kunde i Sverige og udfører opgaven for den svenske samarbejdspartner i et helt 3 land som fx. Nepal?
Skal det bogføres som "momsfrit salg" eller skal det bogføres "Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt" med yderligere tilføjelser til Rubrik B?
Jeg håber at der er en af jer, som lige kan knække denne :)
De bedste hilsner
Dennis
I og med reglerne er ens (så godt som i hvert fald) i hele EU, så skal du gøre det på fuldstændig samme måde uanset hvem du sælger til. En momsfri ydelse i DK er ligeledes momsfri i Sverige, så du sender en faktura uden moms.
NB; du skal stadig huske at fakturakravene skal overholdes, det ændrer momsfritagelsen ikke på.