Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan trækkes fra i regnskabet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere.

Jeg er ved at starte op som selvstændig (landskabsfotograf). Jeg har nogle få indtægter, men også nogle udgifter, som er nødvendige for at få skabt mere indtægt. 

Som landskabsfotograf er min "råvare" solnedgange som skal tages forskellige steder. Jeg ønsker at sælge mine fotos og bruge dem til ebøger (har allerede udgivet én). Jeg har ikke kunder, som bestiller et foto fra et bestemt sted, men sælger fotos til dem som syntes om mit arbejde, lidt som en kunstner vil gøre og sælger bøger til dem, som gerne vil være bedre til at fotografere (som en forfatter gør).

Jeg er i tvivl om nogle udgiftsposter, som jeg har i forbindelse at få mine fotos i hus, kan trækkes fra?:

- transport til lokationen benzin mv.

- evt. leje af bil

- udstyr til overnatning i det fri (engangudgift til eksempelvis biviak-sovepose, liggeunderlag) vs. betalt overnatning, som jeg jo skal punge ud med gang for gang og dermed bliver dyrere.

Jeg håber nogle kan hjælpe mig med at blive klogere på reglerne.

På forhånd tak.

Peter

som jeg har i forbindelse at få mine fotos i hus

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:54

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52

Det er ofte gråzone. Et svar er "sund fornuft". Står omkostningen i forhold til indtægten. Ellers er man jo ikke ude i at gøre ting med overskud for øje, og så mister man i alle fald underskudfradrag

Også i almindelig skattevurdering vil man givet se på:

Er udgiften alene forbundet med arbejdet (kan man være sikker på du ikke bruger den biviak osv til noget privat senere/også - er bilen lejet UDElukkende for at tage billederne - overnætter du udelukkende for billedernes skyld)

Tages udgiften med en rimelig forventning om en indtægt der gør udgiften fornuftig

Kan du altid med sikker hed sige ja til de ting, så er der fradrag - ellers formentlig ikke. Er du momsreg og bruger noget som helst du køber med fradrag privat skal det som udgangspunkt deles, dog kan visse ting som f.eks computer der købes fordi den er 100% nødvendig i firmaet - trækkes fra MEN momsen skal så altid deles hvis den bruges spor privat

er du ikke firma registreret skal du ikke forvente minus fradrag (underskud)

Læs evt min bog FRADRAG som link her og skatte regler og praksis + masser af eksempler + momsfradrag ved netop overnatning osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)