Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering med garanti.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Her i starten af det nye år vil min nye virksomhed se dagens lys. Den vil tilbyde søgemaskine rådgivning og optimering.
Det er der ikke noget specielt revolutionerende ved, det er jeg godt klar over..

Det unikke vil være at jeg tilbyder min service med en form for garanti.
Kunden vil først skulle betale for min service den dag succeskriteriet er opfyldt.
Succeskriteriet kunne for eksempel være at tilfældigkunde.dk skal være placeret i top15 for "tilfældig søgeterm" på tilfældig søgemaskine.

Derved elimineres den usikkerhed mange mindre virksomheder nok føler ved at ansætte en søgemaskine konsulent. Altså om de får noget ud af investeringen.
Det vil jeg prøve at imødekomme, da kunden intet betaler med mindre jeg leverer varen.

Jeg ville bare lige lufte konceptet inden trompeterne og fanfaren går igang i den nærmeste fremtid.
Er det noget din virksomhed ville have interesse i at benytte?

Jeg er absolut ikke grøn indenfor søgemaskine-arbejde. Jeg har bare aldrig tilbudt en service til andre før, men derimod fokuseret på egne sider dog primært det engelsktalende marked.

Evt spørgsmål besvares selvfølgelig her. Gerne kritiske spørgsmål fra andre søgemaskine konsulenter.

Mvh,
Troels

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:25

Hej Troels

Jamen velkommen til branchen da! Hvor i består det unikke i det, du tilbyder med "betaling hvis succeskriteriet er opfyldt"? Det har vi da benyttet i Concept Interest i mindst 5 år... Du kan se lidt om det her: Betalingsmodeller til SEO.

Det kan være betaling efter opnået placering, efter konvertering, pr. besøg osv. Og jeg ved, at mange af mine kolleger har tilsvarende løsningstyper. 

Jeg tror ikke, du skal markedsføre en "no cure - no pay" som noget unikt på markedet for SEO i Danmark... Wink

Endnu engang: Velkommen til!

P.S.: Betaling for en plads i Top 15? Så er det ikke særligt krævende kunder...

Tilmeldt 14. Nov 07
Skrevet kl. 17:50

Mange tak Smile

Succeskriterie eksemplet var bare det, et eksempel. Top15 for et dansk søgeterm har sandsynligvis ikke den store volumen i 99,9% af tilfældende og dermed ikke interessant. Helt enig.

Mht no cure - no pay modellen var jeg faktisk af den overbevisning at alle søgemaskine konsulenter krævede en vis form for startinvestering fra kundens side. Beklager at jeg ikke fik tydet den prismodel hos jer. Jeg havde kun set at visse konsulenter placerede adwords reklamer på egen regning, indtil det givne mål var nået (fratrukket service prisen, hvilket jo så ikke er no-cure no-pay).

Men derfra kan der jo så godt være varians i succeskriterierne. Det kan jo i givet fald være noget jeg skal fokusere på. At tilbyde bedre no-pay kriterier til en billigere penge end Jer Wink 

Jeg tror i hvert fald jeg kan være konkurrencedygtig på prisen - i hvert fald opstartsfasen af virksomheden. 

Udover det basale pristiltag, vil jeg dog også få egne info sider placeret godt på diverse konkurrenceprægede termer, og derved få vækket evt kunders interesse.

Det er altid spændende at forsøge at "slå" modstanderne på slagmarken. Wink 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:37

Jeg kan i bund og grund godt lide forretningsmetoden. Det er bare umuligt, at give garantier på placering uden at have nogle salgs- og leveringsbetingelser, der er meget omfattende.

Søgemaskinernes resultater er jo ikke statiske, men tværtimod meget dymaniske og kan skifte fra landsdel til landsdel afhængig af, hvilket DC man lige rammer (i hvert fald m.h.t. Google). Resultaterne kan også skifte sig fra time til time på samme DC i nogle tilfælde.

Du skal i hvert fald have nogle meget konkrete "goals" i ordrebekræftelsen, hvis det skal kunne lade sig gøre at afregne på placering.

Jeg er lidt en flueknepper med hensyn til stavning.....så tag det ikke tungt, når jeg siger, at bl.a. "søgemaskinekonsulent" er i ét ord og ikke to. Det er meget væsentligt, at være omhyggelig, når der optimeres til søgemaskinerne - selvom de ordblinde selvfølgelig også søger på nettet Big Smile

Godt nytår og held og lykke med projektet.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 18:50

lige en side bemærkning - lyt ikke til Roscoe´s råd og du vil opdage at rigtig mange stavefejl giver flere besøgende end du ville have fået med det korekt stavet ord

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:58

Det var da noget af en påstand. Kan du dokumentere den?

Jeg er selvfølgelig med på, at man skal optimere til de ord, som brugerne bruger, når de søger, men at man generelt skal søge at opnå mange stavefejl er ikke korrekt. Det virker useriøst, hvis et site overordnet set er spækket med stavefejl.

Det handler i øvrigt ikke bare om besøgende, men udelukkende om de rigtige besøgende. De, der repræsenterer en værdi.

Tilmeldt 14. Nov 07
Skrevet kl. 19:34

Tak for bemærkningerne begge to.

Den med stavefejl vil jeg bare lade hænge i cyberspace. Smile

Mht verificeringen af bestemte placeringsmål på søgemaskinerne, kan jeg nok give dig ret i at det kan svinge en del mellem datacentre. Disse påvirkninger er dog mere globale end regionale for søgende i Danmark vil jeg mene, og er kun meget svingende få gange om året.

Jeg er dog ikke i tvivl om at kunden og jeg vil kunne fastlægge en "målbarhed" for succeskriterierne der primært er til gavn for kunden. På det område vil jeg ikke være en flueknepper, og kunden vil altid få ret hvis der er tvivl og det kan påvises med fx screenshots.

De svingninger du nævner indtræffer jo som oftest når Google har gang i større backend ændringer, eller din side er ny/pumpet med link-steroider Wink
Grundet mine mange år i seo verden har jeg adgang til et ganske massivt netværk, hvis styrke meget gerne skulle eliminere disse ikke-autoritets svingninger.

Godt nytår til jer begge! 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:47

PopStop:

Det kan jo i givet fald være noget jeg skal fokusere på. At tilbyde bedre no-pay kriterier til en billigere penge end Jer Wink 

Konkurrence på kvalitet er altid velkommen - det skærper os alle. Konkurrence på pris er kun for dem, der ikke har bedre at byde på. Når jeg læser dine indlæg, indikerer du, at du har andet end bare en lav pris at byde på. Lad os håbe, det er på kvaliteten, vi skal konkurrere - ellers bliver din levetid i branchen nok af lige så kort varighed som dem, vi netop har måttet "vinke farvel til".

I øvrigt er der nærmest uanede mængder af opgaver til en god betaling - så er du karl for din hat, snupper du nogle af dem. Så lever du også bedre Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57

Hej Troels

Vi arbejder på den måde at aftalen først træder i kraft, i det øjeblik at placeringerne er opnået ellers kan kunden forlade aftalen kvit og frit.

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:48

Søgemaskineoptimering med garanti er bestemt ikke noget nyt, det var også den vej jeg selv kom ind på markedet.

Det er jo ikke anderledes end en håndværker der enten kan give et fast tilbud, eller arbejde på timeløn, det er altid op til kunden at vurderer hvilken aftale der passer dem bedst.

Men det har nu vist sig at stamkunder og kunder der vælger mig ud fra referencer næsten altid vælger timeløns modellen.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)